Minska bilders storlek, hur gör man?

N

Nobbeled

Jag har flera snygga bilder till mina annonser men de är förstora. Hur gör jag för att minska från 112 kB till "laglig" storlek för Bukefalos annonser?

Mvh Lill (som inte kan något om bildhanterin)
 
Har en äldre version av photoshop som jag inte har satt mig in i.
Kan du lyckas förklara för mig så blir jag mycket tacksam// Lill
 
är ditt photoshop på eng eller svenska och hur gamalt är det?
(har jätte problem med den svenska i skolan, allt är ut å in)
 
Är inte hundra på hur man får dem i exakt rätt storlek men när du har en bild i photoshop så väljer du alternativet spara som... då får du upp en ruta där du kan välja format tex jpeg eller bmp när du valt vilket format du vill ha får du upp ytterlligare en ruta där du kan välja kvalitet på bilden och det är där du kan minska kvaliteten och därmed också filstorleken på bilden.

Hoppas du förstår vad jag menar :)
 
Tack för hjälpen! Nu kan jag lägga in mina fina bilder på annonserna. // Lill
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 257
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 881
Kläder & Bli fin Ska sy i vadmal, men fler som stickar har nog koll på vantstorlekar. Därför blev det varken sy-tråden eller stick-tråden, men en helt...
Svar
3
· Visningar
521
Senast: Nahar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 452
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp