Minneskortsläsare...

Y

Yatzie

Tekniskt obegåvad som man är är det inte lätt att veta vad alla konstiga saker är. Håller på och ska inhandla ny digitalkamera och hittade några paket som jag tyckte verkade prisvärda. Paketen innehåller minneskortsläsare och jag har ingen aning om vad det är!
Så min fråga är: vad använder jag en minneskortsläsare till?

Vore väldigt tacksam om någon ville hjälpa mig med mina funderingar!
 
Sv: Minneskortsläsare...

en minneskortsläsare är en liten enhet som du kopplar in i din dator.
Du behöver då inte koppla en sladda från din digitalkamera till din dator utan bara ta ut minneskortet ur kameran och sätta in den i minneskortläsaren för att föra över dina bilder.
 
Sv: Minneskortsläsare...

Aha...
Men då förstår jag inte riktigt varför man ska ha en sådan itället för en USB-sladd från kameran till datorn.
 
Sv: Minneskortsläsare...

Tja du sliter inte på batterierna i kameran.
Tar kanske lite mindre plats vid datorn än en kamera.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
213
Senast: sweep
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 002
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 467
Senast: Niyama
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp