Och jag har också minnen från det jag var ca 2.5 år. Och kan komma ihåg mer eller mindre hela föreläsningar på tentan några månader senare.
Men likväl glömmer jag att ta med mig de där hårspännena jag skulle ta till jobbet i morse, eller jag frågar särbon samma sak för tredje gången för jag la inte svaret på minnet då vi pratade om något i somras
Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför inte ett till?
Det här med minnen från barndomen, finns det några allmänt kända gränser för när man "brukar" komma i håg saker?
Jag skummade lite snabbt igenom ett par artiklar bara, och uppfattade det som att enklare munnen från 2-3 års ålder, och mer omfattande minnen från 4-5 års ålder, är ganska vanligt/normalt, men jag satte mig inte in i det så mycket just nu.
Själv har jag också mina tidigaste minnen från ca 2,5 års ålder. Korta ögonblicksminnen av upplevelser som säkert var traumatiska för ett litet barn, så jag ser det som helt naturligt att de fastnat.