Minnen från VM

Sv: Minnen från VM

Tilläggas kan att Nicola inte tränar med landslagstruppen alls utan tränar själv och för en lärare i centrerad ridning! Brúni är en av mina absoluta favorithästar! Och Niki är ödmjuk och otroligt trevlig!

/Malin

+ Alla vackra hästar och fina ritter
+ Bra och roliga pausinslag, hur många revben hade Borbas eg?:)
+ Bra stämning och trevliga människor
+ Fin galashow....
- ...som blev lite för långsam på slutet
- Ingen Metill i final i T2, hade hoppats att få se honom
- Tråkig VMfest (fast det beror inte bara på arrangörerna)
- Att vi inte fick se en avgörande(?) duell mellan Magnus och Magnús
- Att jag hade så lite pengar att handla för (och ingen inriden häst att köpa saker till)

Blev fler - än + men de posetiva grejerna är MKT starkare än de negativa och de som jag kommer minnas mest.

Vad tycker ni försten om kadriljen på galashowen? De flesta av ekipagen som var med är från "min" klubb så det kan vara intressat att veta vad ni tyckte.
*förlåt om jag avviker lite från ämnet*

Kadriljen var fin! Men man oroade sig ju mest för hästen som halkade (men de löste det smidigt och bra).
I övrigt var jag inte så imponerad av Galashowen, tyvärr. För mycket "lokala förmågor" (duktiga, ja! men till ex. skridskoåkarna...nej inte bäst) och för lite hästar. När man berättar islandshästens historia för så många som redan kan den bör det vara nått extra, vilket inte jag tyckte (och många med mej hörde jag på tävlingsplatsen på söndagen).
Istölten var kul och väldigt häftig!
Men i övrigt var jag besviken på Galashowen.
Festen var jag på (vi köpte de 4 absolut sista biljetterna till den) och hade väldigt kul! Men synd att de inte släppte in alla. Och 18-årsgräns? Pytsan!

/Malin

Moses (hästen som halkade) mår bra, hans boots hade åkt ner och fastnat över broddarna. Han är en av Stenholmens mest populära ridskolehäst så det var skönt att han inte blev skadad.

Trollduva skrev:
Min favorit fån VM?
Lätt. Överlägset Yngvi-Blesi.

Jaaaa :love:
Lätt ;)

Undra hur mycket bukefolk man träffade då? ja.. förutom dig? ;) måste ju vart en hel del som man mött och kanske också en hel del som va funkisar ;)
Freyr träffade jag, och Thrandur.. Det är som jag vet ;)

Mitt bästa minne är alla goa människor jag jobbade med på parkeringen, ingen nämnd ingen glömd.. och så klart T1 finalen, jag hade tårar i ögonen.. det va så vackert :love:
Hmm.. ja, hela Vm är egentligen ett enda stort, underbart minne :D :D

Shoppade ett perfect balance spö och gummisnoddar..

Yngvi-Blesi forever och.. Heja sverige ;)

Jissus. Jag köpte mycket mer än jag trodde. Tänkte vad f-n o tog ut en hel del av mina "icke-röra-sparpengar" (för sjuka djur, trasiga tvättmaskiner o annat i huset som går sönder). Boett hade ett antal eksemtäcken för enbart 1000:-, så jag köpte två o en huva. Det tog väl de mesta av pengarna. O så keramiken, muggar med islandshästar på, bara o köpa. Sidenkuddar o silverring, den fantastiska gjorden på Top Reiter. O så gick jag ut o in hos de som säljer renskinnsvojlockarhela veckan, sista dagen, söndag em efter avslutningen kostade den 990 kr, inköpt! O den töltade dalahästen for med i farten. Fårskinnsfäll kom med de oxå. Uh. Det blir att leva på potatis o hembakt bröd hösten ut.

Jag hann inte se allt jag ville för jag jobbade mitt i mycket, men jag minns allra bäst passlöpet i regnet med Anna o Brynja, hennes min på slutet. T1-finalen var guddomlig och på avelsvisningen i början av veckan blev jag mycket kär i det tyska stoet Trú. Hon hade allt. O Birkir gjorde starkt intryck på mej oxå av någon anledning. Alla de olika stilerna på passlöpen. Fákur, Atli, Mökkur....Det var en fantastisk vecka o det var rolitg att jobba där oxå!

Jag är glad att jag åkte på VM! Det bästa var T1 finalen. Jag hade så dåliga nerver så jag gick därifrån innan det var färdigt, men tittade på storskärmen och ....!

Mest snuvad blev jag på passfinalen. Inte tala om vädret på lördagen! Men då gick vi in på konstutställningen. Aldrig gått på en sån marknad med många hästgrejor. Jag förstår ännu inte hur dottern lyckades köpa så många grejor för 500 kronor. En T-shirt till mig då alla toppar tog slut. Dottern ståtade med sin topp. Ett fårskinns päls köpte jag av killen som föröskte teckna:-)

När vi åkte från Norrköping läste jag i Heimdallur - ser och hör allt att Diddis häst Silfiurstoppen såldes till Bo Pettersson, och ska ridas av Gardar Gislason i Dalarna då föll tårarna! Då får jag och dottern åka och titta på denna fina häst.

Regnet på lördagen kommer jag inte glömma, det fick mig att inse att det var dags att köpa nya regnkläder. De läkte in och efter bara 1h var jag genomblöt. Men det var bara att härda ut och det var lätt med så fina hästar att titta på. Var ändå glad att ja inte sov i tält utan kunde åka hem till lägenheten och ta en varm dusch.

BÄST: Hvinur och Johann, utan tvekan!!
FYND: sambon hittade enkla stigläder i läder, billigare och bra mycket snyggare än de i syntet. Bettet i rätt storlek för 110,-, i stället för 245,- hemma i affären ...
TRÅKIGAST: grymma bilköer på vägen hem, tog en timme extra.
STÖRSTA MISSEN: att vi bara var där på söndagen.
SMARTAST: att vi trots solen hade gummistövlar i leran :)

Under tävlingarna hörde jag att han tagit mot för många ston och inte pallade. Men Magnus har uttalat sig i lokaltidningen att H blev halt strax innan tävlingarna.

Freyr skrev:
Vm-låtarna de gjort. Thrandur köpte CD:n och vi nynnade skrattande "This i tolt! Come on and ride with meee. This is tolt" hela helgen!

Vi lyssnade inte på den förrän i bilen på vägen hem och gisses som vi skrattade, allra helst vid halv ett tiden när vi började närma oss hemma och var lagom övertrötta.

Skivan gick konstant om och om på väg till Skåne, det blir ganska många gånger... :D

em76 skrev:
Varför red inte Magnús Hraunar?

Det var visst så att han inte trodde att de hade någon medaljchans (vilket verkar vara det viktigaste för honom...) .Jag hörde när vi kom dit att de sagt att Hraunar var halt, men det var lite olika bud om det där...

Det jag kommer ta med mig är...

- minnet av alla fantastiska hästar, för många för att räkna upp... :love:
-T1 finalen, såklart, vilken prestation av dem allihop, får gåshud bara jag tänker på Jóhann och Hvinur!
-en förändrad syn på flera svenska profiler, behöver väl inte säga så mkt mer... :(

Tyvärr kunde jag inte shoppa, har varken pengar eller egen häst att shoppa till, än så länge...
Synd var också att jag inte hade med mig jämnåriga kompisar, med Båbbe räddade mig :bow:

Ahhh, det skulle ta en timme att räkna upp alla intryck och minnen, så det är lika bra att jag slutar nu!

Hej,
Ang. mina nya vänner;
Vännerna från Sala heter Isabell och Carina. Två systrar som var jättemysiga. Hade tre hästar varav en hette Bessi tror jag. Köpta av/genom Annika Sandsten.

Ang.min fråga ang. Julies danska hingst;
Tack för namnet på den danske femgångsisabellen, skall forska vidare man blir ju lite sugen på att betäcka. Är det någon som känner till honom? avkommor, eksem, spatt osv? skicka gärna privatmeddelande i så fall.
Jag slutade med avel för några år sedan och sagt att jag aldrig skall avla igen :smirk: fast man kan väl få ändra sig i varje fall en gång :D

Catarina

Gestur från stallgården !!!! blev helt o hållet kär :love: i den hästen,
kan inte glömma den hästen.
Avels uppvisningen med Sveriges mest kända hingstar var riktigt rolig o se ja allt var roligt :)
Oh alla fina hästar kommer nog o drömma om alla hästar det är ju så trååååkigt att det är slut.

Nu är ju bara o börja spara till Vm i Holland 2007.

Det tråkigaste var ju lördagens väder snacka om att vara helt dyngsur, men det glömde man ganska fort när man fick se Gestur :love: .
Förövrigt så köpte jag ett par tyglar som jag är hel nöjd med samt en vojlock o ett par stigbyglar.

mina minnen...
+ stämmningen,alla vackra hästar, nån som vet något vart Hvinur(?? han som vann T1)finns?? blev helt kär :love: .Alla häst prylar man kunde gå och lukta i och känna och dra...
- köpte kortleken svenska islandshingstar..*hrm*SIF är verkligen en klubb med inbördes beundran...fattades jätte många hingstar,spec en som ja vet tom blev tillfrågad om att ha sin hingst med,den fanns inte ens med,men Lusitano hingstar fanns...va ska vi som har islandsston med Lusitanohingstar till i denna kortlek?? :(
sen vädret på lördagen...hua...
sen en viss hög ledare inom SIF...urdålig,kände mig mycke besviken över dennes uppförande..men men!!allting kan ju inte va perfekt!!
men jag tyckte iaf alla hästar va det!!
och ett stort fång rosor til alla funktionärer tycker jag!! :rofl:

Hvinur tävlades också av Johann under NM förra året så fram tills nu har han funnits i Danmark. Vet inte vad som händer nu efter VM, men det är väl fortfarande Holtsmula som äger honom. Lite mera info finns på: http://notendur.centrum.is/~holtsmul/

Liknande trådar

B
Islandshäst Någon som vill veta resultaten från Aska cup? Det är en gaedingakeppni som gick idag i Finsta ridhus utanför Norrtälje. Tävlingarna var...
Svar
11
· Visningar
2 935
Senast: Båbbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka