Sv: Minnen från VM
Jissus. Jag köpte mycket mer än jag trodde. Tänkte vad f-n o tog ut en hel del av mina "icke-röra-sparpengar" (för sjuka djur, trasiga tvättmaskiner o annat i huset som går sönder). Boett hade ett antal eksemtäcken för enbart 1000:-, så jag köpte två o en huva. Det tog väl de mesta av pengarna. O så keramiken, muggar med islandshästar på, bara o köpa. Sidenkuddar o silverring, den fantastiska gjorden på Top Reiter. O så gick jag ut o in hos de som säljer renskinnsvojlockarhela veckan, sista dagen, söndag em efter avslutningen kostade den 990 kr, inköpt! O den töltade dalahästen for med i farten. Fårskinnsfäll kom med de oxå. Uh. Det blir att leva på potatis o hembakt bröd hösten ut.
Jag hann inte se allt jag ville för jag jobbade mitt i mycket, men jag minns allra bäst passlöpet i regnet med Anna o Brynja, hennes min på slutet. T1-finalen var guddomlig och på avelsvisningen i början av veckan blev jag mycket kär i det tyska stoet Trú. Hon hade allt. O Birkir gjorde starkt intryck på mej oxå av någon anledning. Alla de olika stilerna på passlöpen. Fákur, Atli, Mökkur....Det var en fantastisk vecka o det var rolitg att jobba där oxå!