Minitråden! För oss....

Sv: Minitråden! För oss....

Jag är väldigt förtjust i araber och liknande huvuden sedan många år tillbaka - men det får absoulut inte bli för mycket, så med just minisarna känner jag att det kan vara bättre att dra lite mer åt annat håll. Men jag har sett för få i verkligheten för att uttala mig egentligen.

Just temperamentet däremot talar för en miniatyr om jag skulle skaffa en liten någon gång.

Och den grå var jätetjusig. Vad är det för färg? Skimmelskäck? Silversvart klippt? Vet att de ibland ser lite annorlunda ut i färgerna än vad jag är van vid.
 
Sv: Minitråden! För oss....

Är ganska säker att den är palominoskäck :p Vissa kan va väldigt svårt att se, särskilt då dom klipps så kort till utställningarna.
 
Sv: Minitråden! För oss....

Förstår inte riktigt meningen med att ha såna små fjuttponnyer när man kan ha shetland men färgen är ju så sjukt snygg! ;)

Vilken onödig kommentar... (Man kan ju vända på det: "Förstår inte riktigt meningen med att ha skettlands när man kan ha små fjuttponnys," hör du inte hur dumt och dessutom hur elakt det låter?) Skulle själv aldrig skaffa mig en ponny öht men jag har full förståelse för att andra gör det, oavsett om det är en fjording, russ, shetland eller en mini. :(
 
Sv: Minitråden! För oss....

försök säga till en islandsHÄST människa att dens häst ÄR en ponny :angel: :D


jag tycker dessa miniatyrer ser äckliga ut. som hästvärldens chihuahuor. Ser ut som dom har vattenskallar med ögon som ska ploppa ut när som helst.
Men visst, det går ju inte ut över mig. Dom som gillar dessa mini häst och hundar får gärna göra det, det är bara inte my cup of tea... Men färgerna är ju fina åtminstone ;)

Vilken onödig och trist kommentar, tillför ju inte tråden någonting.
 
Sv: Minitråden! För oss....

Tack, de är helt underbara :love:

Måste bara visa denna bild. Ove står bredvid systers standard shettis åring på dryga 98 cm:p

IMG_2163.jpg
 
Sv: Minitråden! För oss....

Jag kan bara hålla med ! I min värld finns det inga äckliga djur ! Jo kanske vissa insekter då ;) Undrar om man skrev så om deras hästar hur dom skulle reagera ? Säger inte att alla måste älska mitt val av raser ,Men RESPEKT kanske ! Sen att skriva ponnypluttar som oxå skrevs i tråden när man själv har shettis ??? Så om jag bara hade mina PRE skulle jag då skriva ner shettis folk ??
Men sverige i ett nötskal kanske ;)

Tesora
 
Sv: Minitråden! För oss....

Nu var jag ju inte direkt jätteallvarlig med det jag skrev utan det var mer ett sätt att fråga vad dom ser hos miniatyrhästen, vilket jag också fick svar på. :p
Därav min blinksmiley i inlägget jag skrev.
 
Sv: Minitråden! För oss....

jag kan hålla med om att små minisar är lite småläskiga ibland :p bräckligt små med stora ögon och yttebytte små mular, men sen tycker jag samma om araber :rofl:, lite för ömtåliga för min smak :p.

men det är vackra små hästar, tycker till ex att yngve och rebel på förra sidan är fina i proportionerna och vackra, urkelas ove är lite smått fulsöt och lite mer oproportionerlig med stort huvud, smal hals till den väldigt långa fluffiga manen XD. men det är ändå en väldigt söt ponny ^_^.
den vita ponnyn på förra sidan är alldeles för arablik och smäcker XD.

men jag är en halvblods människa som tycker att hästar under 160 = ponny :p
 
Sv: Minitråden! För oss....

Ove är Ove XD inte den mest proportionerliga kanske :p Men det han saknar exteriört vägar han över i charm :D
Ju större miniatyrerna är vanligare är det att de ser "bra" ut, Ove kommer nog bli nästan 10 cm mindre än Rebel och gissar att Yngve är i storlek utav Rebel med :)
 
Sv: Minitråden! För oss....

Jag kan inte förstå varför man skulle vilja ha en shettis, travare, shire, connemara osv. när man kan ha en tysk ridponny eller welsh cob,
men inte går jag in i deras trådar och frågar om det? Det är väl uppenbart? För att dom föredrar den rasen och för att rasen/hästen/individen
passar/uppfyller deras mål/förväntningar/förhoppningar helt enkelt.
 
Sv: Minitråden! För oss....

Chilla lite... Skrev lite längre upp att jag inte var gravallvarlig, vilket jag också trodde att jag fick fram i mitt ilägg eftersom jag gjorde en smiley efteråt...
Och varför skulle man inte kunna fråga om det? Urkella skrev ett jättebra svar på mitt inlägg om vad hon ser hos rasen så.
 
Sv: Minitråden! För oss....

Vad är det för prisklass på en mini som är så där galet fin? :love: Man kanske ska avveckla det här med ridning.

Min fölunge lär ju bli pytteliten, så en mini kanske skulle passa bra som sällskap åt henne i framtiden. :angel:
 
Sv: Minitråden! För oss....

Hos AMHA får de vara upp till 34" vid sista manstrået , man mäter inte mkh på dem, men skulle man så max 87-89 cm om de har hög manke. Blir de över så kan man regga dom hos AMHR där dom får bli upp till 38".
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 206
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 051
Senast: Alexandra_W
·
Hästhantering Hej. Jag har en supertrevlig 2,5 åring hemma som jag haft i ca 2 veckor. Han kom direkt från bete när jag fick honom och har varit...
Svar
17
· Visningar
5 451
Senast: tara
·
Hästvård Jag köpte en liten minikille i somras, ca 75 cm hög, blandning amerikansk miniatyr och minishettis. Säljaren sade att han alltid varit...
Svar
7
· Visningar
1 676
Senast: Miamamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp