Minitråden! För oss....

Sv: Minitråden! För oss....

Jag har provat silikondroppar som jag köpt på hööks, fungerar ganska bra när man väl fått ut tovorna i svansen, blir liiite lättare att borsta igenom nästa gång. ^^
 
Sv: Minitråden! För oss....

*kl*
nya stjärnan kom hem idag efter att vi varit på utställning i Danmark :)

I sin fantomen-mask och hundtäcke
33209366.jpg


33209367.jpg


33209370.jpg


33209371.jpg
 
Sv: Minitråden! För oss....

Vilken sötnos! En förmodligen dum fråga; vad har ansiktsmasken för funktion?
 
Sv: Minitråden! För oss....

Det gick ju sådär:o

Återkommer snarast, ska bara försöka bli lite teknisk först, jag är helt omöjlig..:p
 
Sv: Minitråden! För oss....

Så härligt att äntligen få hem honom! Han har växt till sig sedan jag såg andra bilder på honom. Hoppas det gick bra på utställningen.

Niki
..som också väntar på att få hem ny häst som jag "beställde i september" (men det är ingen mini) ...
 
Sv: Minitråden! För oss....

Ja det var lite skillnad på honom nu mot de bilder man fått innan :p Tur att det va på rätt håll. Utställningen gick verkligen bättre än förväntat han placerade sig 2,2,5,3,3. De gånger vi kom 2:a kom domaren upp efter och sa att han var hennes favorit och hade jag lyckats ställa honom lite bättre hade vi vunnit :D Hon tror att han kommer göra väldigt bra ifrån sig i framtiden.
Visst är de så roligt att vänta :p Men då kommer den ju snart iaf.
 
Sv: Minitråden! För oss....

Kul!
Ännu roligare att han utvecklats så positivt, man vet ju aldrig riktigt med unga hästar...Att träna på att visa upp är ju det enkla i det hela - exteriören kan ju vara svårare att ändra.
(även när det gäller utveckling är jag i samma sits där, min var 2 när jag valde henne och 3 nu...kom dessutom på ytterligare en likhet - färgen :-))
 
Sv: Minitråden! För oss....

Fick faktiskt kommenterat att han ser ut som en rocky mountain (visst är det sådana du har?) idag :p

33215525.jpg


Han är lite större n Ove :p

33215526.jpg


Ove löshoppades lite idag :D

33215577.jpg


33215592.jpg


Cita din lilla saknas i tråden :o
 
Sv: Minitråden! För oss....

Han har ju den typiska Rocky Mountain färgen :-) och det är sådana jag har. Hur vanlig är färgen bland minisar i Europa?
Vad Ove kan hoppa förresten!
 
Sv: Minitråden! För oss....

silver är väldigt vanligt på dem men inte så svarta som han är utan det vanligaste är de grå silver svarta eller vad man ska kalla dem :p
 
Sv: Minitråden! För oss....

Just det, det har jag nog sett, de ser ofta blekare ut. Tänkte att det nog var att de var klippt eller så. Har ju sett att färgen är vanlig i USA, men det säger ju inte att den är det här... Men är nog med på hur den ser ut ungefär. En gång i tiden kollade jag på många hemsidor med minisar...
Hur mycket tänker man på / diskuterar homozygota silverbärare?
 
Sv: Minitråden! För oss....

De blir ju ljusare när de klipps, men min lilla är det bara 1½ vecka sedan han klipptes och han e mörk iaf, hans vanliga päls på trekanten på rumpan är korpsvart. Hur mycket det diskuteras vet jag inte men vet iaf att man inte ska avla silver+silver då det kan bli något fel med synen eller liknande på fölen då.
 
Sv: Minitråden! För oss....

Då är han verkligen mörk!

Gissar att om silver hade varit ovanligt i Europa på minisarna kasnke man inte diskuterade/hörde om just silver + silver korsning samt att olika raser har ju olika ståndpunkt har jag märkt. (Och nej, jag tycker inte att man ska korsa så, vill du ha specifika artiklar PM:a)
 
Sv: Minitråden! För oss....

Han mättes till 75,5 på utställningen förra veckan :p och då är han min stora miniatyr XD
 
Sv: Minitråden! För oss....

Köpte ett hundregntäcke idag på Biltema för 89:-:D till min häst (69 cm i mkh) och det sitter hyfsat faktiskt! Ska förlänga bukrem och bogrem nån decimeter bara.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 206
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 051
Senast: Alexandra_W
·
Hästhantering Hej. Jag har en supertrevlig 2,5 åring hemma som jag haft i ca 2 veckor. Han kom direkt från bete när jag fick honom och har varit...
Svar
17
· Visningar
5 451
Senast: tara
·
Hästvård Jag köpte en liten minikille i somras, ca 75 cm hög, blandning amerikansk miniatyr och minishettis. Säljaren sade att han alltid varit...
Svar
7
· Visningar
1 676
Senast: Miamamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp