Minitråden! För oss....

Sv: Minitråden! För oss....

Vet en med som har det till sin mini, det satt som en smäck på deras lilla :) Deras kanske passar Ove men Rebel är för stor för det tror jag han är lite längre i ryggen :p
 
Sv: Minitråden! För oss....

lugn lugn Urkella har inte glömt minitråden :love::D

Har bara väntat in min kamrat med monsterkamera å nu har hon fotat, dock har jag bara fått några smakprover av bilder från henne (tog väl ca 200 bilder :p)

Men lite smakprov på Yngve :laugh:

33217192.jpg

33217193.jpg

33217194.jpg

33217195.jpg



BTW din nya är ju så snygg :love:
 
Sv: Minitråden! För oss....

ohh vad söt han är lilla Yngve :love: och vilken fin liten grimma han har :) Jag vill med ha någon som kan fota så åt mig med :3
 
Sv: Minitråden! För oss....

Puttar upp tråden med ett par bilder på Rebel :D Lyckades få syster att ta et fåtal bilder iaf.

33221989.jpg


33221991.jpg


Ove har kommit i en period då han över stretchar något extremt när jag försöker ställa honom så han ser inte klok ut på bild XD
 
Sv: Minitråden! För oss....

Får man vara med här? Det där med att man inte passade in i den vältränade tråden fick mig att reagera, för det gör vi verkligen inte! Efter en hel sommar på bete på frodig vall och ingen direkt ansträngande träning finns det bara en utväg - köttebullelooken!

"Uppställningsbilden" är från idag, så det är så han ser ut just nu.... ojoj! Men söt är han ju, eller hur? :love: Vissa bilder är nog redan visade någonstans, men håll till godo;)

IMG_1688.jpg

IMG_3348.jpg

20110921582.jpg

CIMG5342.jpg

IMG_0135.jpg

CIMG5848.jpg
 
Sv: Minitråden! För oss....

Ja visst får man habegär när man ser såna luddisar! Flätan tycker han är aspinsam men maten på vagnen är desto ballare. Speciellt när man låtsas som om det är jättetungt och kämpar allt vad man orkar precis när man går förbi stora hästen. Höhämtning - det är ett riktigt jobb det! Det där med att fjutta omkring med matte på ryggen, det är ju rena rama barnleken!
 
Sv: Minitråden! För oss....

*kl*
Lite bilder på Rebel från idag :) Imorgon blir det Oves tur :D

img_2014_50423de5ddf2b356c50023a6.jpg


img_2048_50423e57e087c3484d0021e7.jpg


img_2084_50423e7ee087c34849001f4e.jpg


img_1958_50423fd7e087c348540020f1.jpg
 
Sv: Minitråden! För oss....

Förstår inte riktigt meningen med att ha såna små fjuttponnyer när man kan ha shetland men färgen är ju så sjukt snygg! ;)
 
Sv: Minitråden! För oss....

Saken kanske är att amrisar är hästar inte ponnys ;)
Stor stor skillnad :p

Tesora
 
Sv: Minitråden! För oss....

Saken kanske är att amrisar är hästar inte ponnys ;)
Stor stor skillnad :p

Tesora

Varför säger man att det är en häst och inte en ponny? För att den heter miniatyrHÄST? För att den är smäcker och inte "tung" som dom flesta andra ponnyraserna? ;) Dom måste väl ändå härstamma från en eller flera ponnyraser och inte enbart vara ett resultat av att man enbart avlat på dom minsta arabiska fullbloden (Eller vad det nu kan vara) man hittat?

För en ponny(ras) är väl en ponny(ras) för att den är under 148cm i mankhöjd, inget annat? Finns ju MÄNGDER med svenska ridponnys som ser ut som hästar i proportionerna, men dom är ändå ponnys eftersom dom är små. Eller? :p

Eller så skojade du i ditt uttalande och jag bara förstorade upp allting? ;)
 
Sv: Minitråden! För oss....

försök säga till en islandsHÄST människa att dens häst ÄR en ponny :angel: :D


jag tycker dessa miniatyrer ser äckliga ut. som hästvärldens chihuahuor. Ser ut som dom har vattenskallar med ögon som ska ploppa ut när som helst.
Men visst, det går ju inte ut över mig. Dom som gillar dessa mini häst och hundar får gärna göra det, det är bara inte my cup of tea... Men färgerna är ju fina åtminstone ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Minitråden! För oss....

jag har en shetland med så man kan ha båda :idea: Man kan göra precis samma sak med dom som med en shettis enda är att de är snyggare att titta på :p

Seabaz: ja smaken är som baken, jag tycker att vanliga hästar och ponnys är långt ifrån vackra nu då de har så små ögon (grisögon kallar jag det XD) och tråkiga ansikten och uttryck ;) Och varken ögonen på mina miniatyrer eller chihuahuor håller på ploppa ut kan jag lova:p
 
Sv: Minitråden! För oss....

jag tycker dessa miniatyrer ser äckliga ut. som hästvärldens chihuahuor. Ser ut som dom har vattenskallar med ögon som ska ploppa ut när som helst.
Men visst, det går ju inte ut över mig. Dom som gillar dessa mini häst och hundar får gärna göra det, det är bara inte my cup of tea... Men färgerna är ju fina åtminstone ;)

Jag kan förstå vad du menar, vissa miniatyrer tycker jag helt klart är på gränsen (om inte över den), men många är också väldigt tjusiga. Just därför gillar jag nog de som inte är för mycket arab som minisar - just för att huvudena kan bli lite för extrema i min smak på något sätt. Det som gör mig mest sugen på en miniatyr istället för en shettis är att det sägas att många minisar är väldigt trevliga och inte lika mycket envisa ponnyer som många shettisar (men jag vet att det finns mycket mysiga shettisar också).
 
Sv: Minitråden! För oss....

Mitt svar var nog mer en respons på inlägget ovan ;) Men absolut mest på skoj :p Jag kan absolut hålla med om att vissa av dom är inte så vackra när deras huvuden mest ser ut som grodor ! Köpte in 2 ston men ville ej avla på dessa då skallarna var för extrema !! En liten smäcker sund häst anser jag vara idealet :love:

Tesora
 
Sv: Minitråden! För oss....

Jag tycker just de med arabhuvuderna är vackrast :p Denna lilla blev jag väldigt förtjust i på utställningen vi var på.

IMG_9398.jpg


Men sedan finns det som sagt extrema all på alla de hästar. Deras temperament är det som gjorde att jag skaffade mig Rebel oxå. De är helt otroliga, mer sociala och coolare hästar får man nog leta efter. Mina har varit med på en rasparad då vi hade 1-15 ungar runt oss större delen utav tiden och ingen av dom reagerade något alls, Ove har varit med på ålderdomshemmet och hälsat på gamlingarna där och tror nästan att denna ras föds trafiksäkra :p ingen av dom reagerar något på bila eller trafik och har hagen långt ifrån vägen så det är inget de är vana vid :D

IMG_1848.jpg
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 206
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 051
Senast: Alexandra_W
·
Hästhantering Hej. Jag har en supertrevlig 2,5 åring hemma som jag haft i ca 2 veckor. Han kom direkt från bete när jag fick honom och har varit...
Svar
17
· Visningar
5 451
Senast: tara
·
Hästvård Jag köpte en liten minikille i somras, ca 75 cm hög, blandning amerikansk miniatyr och minishettis. Säljaren sade att han alltid varit...
Svar
7
· Visningar
1 676
Senast: Miamamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp