Miniskidor till tolkning ??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare shalooj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 110
S

shalooj

Jag tolkade förra året efter min häst med ett par längdskidor (som ja vet var totalt livsfarligt då de var typ 3 meter långa och man hade ingen chans att stanna utan åkte rakt in i rumpan på min häst, som lyckligtvis är kolugn)
Frågan var får man tag i ett par miniskidor ?? (för ja antar att det är de man ska ha när man tolkar)
Hur mkt kostar det egentligen?
Behöver man ha ett par proffsiga ?:o:smirk:

Sv: Miniskidor till tolkning ??

En kvalificerad gissning är på samma ställe som man köper andra skidor. Det funkar bra med ett par för 79 spänn - eller pulka.

Miniskidor är inte mycket bättre än längdskidor om du inte är väldigt duktig på att åka skidor. Mitt tips är att köpa ett par gamla slalomskidor. Lätta att både stanna o svänga med.

Köpte våra på Intersport:D Användes en gång förra vintern... Inget fel på skidorna, men på våran balans på grusväg...:rofl:

Köpte mina på Intersport, kostade 100-200 kanske? Jättebra är de iaf men det är roligare med pulka.

men jäkligt mkt säkrare för hästen! vad tror du händer om man kör in i hästbenen med ett par slalomskidor? :eek:

jag har alltid haft miniskidor i plast när jag tolkat.

men jäkligt mkt säkrare för hästen! vad tror du händer om man kör in i hästbenen med ett par slalomskidor? :eek:

jag har alltid haft miniskidor i plast när jag tolkat.

Risken att åka in i ett par hästben är enligt mig väldigt lite när du står på ett par slalomskidor o väldigt stor om du använder trickskidor. Sen har jag aldrig sagt att du behöver ha nyslipade slalomskidor.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i... 2
Svar
36
· Visningar
8 718
Senast: _Taggis_
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 556
Övr. Hund Idag, för två år sen, åkte jag och skulle titta på en hund som skulle skänkas bort för ägaren skulle flytta till Norge. Det var akut...
Svar
5
· Visningar
1 226
Senast: Red_Chili
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 355
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka