Minishettis med diaré

N

noblesse

Nu behöver jag er igen - alla kloka människor på Buke.
Har en minis på 16 månader. Ibland sprutar ur rumpan på den, sen är det OK. Senare sprutar igen osv. Hon får 1/2 kg hö på morgon och 1 1/2 kg på kvällen + lite mineraler. Ska jag prova med fil? Eller nåt annat? Tacksam för alla svar:bow:

Sv: Minishettis med diaré

Jag köpte henne i juni. Då gick hon på bete. Det gör hon nu oxå. Hon är jätte pigg, äter bra och busar med gamla farbrorn. Är avmaskad på våren .

vad säger träckproverna? Avmaskning säger ju inget om man inte vet vad man avmaskar mot.

Börja med att ta ett träckprov, lägg gärna till så du får även bandmask kollad.

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 483
Senast: monster1
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 539
Senast: Hazel
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 394
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10