Minirundbalar på ca 50 x 50 cm, vad väger de?

bettysmatte

Trådstartare
Det är hösilage det rör sig om, passande hästar. Det är kanske svårt att säga vad de väger om man inte vet TS-halten, men jag antar att den är ganska hög eftersom det är hösilage till hästar. Vad tror ni att de väger? Jag har mejlat annonsören, men tänkte att det kunde vara kul att fråga här, eftersom man brukar få snabbare svar...

Sv: Minirundbalar på ca 50 x 50 cm, vad väger de?

runt 65 kg ungefär, det är nog olika bättre du ringer leverantören och frågar. :)

Okej, han var snabb på att svara på mejl! Det finns tre olika partier, med olika TS-halt, och de väger mellan 35-50 kg.

Bra att han svarade så snabbt, då gissade jag inte helt fel iallafall ;) eller gissade och gissade, jag har sett 65 kilos sådana på annons innan. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 092
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 369
Senast: Shixle
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 007
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka