Minipiller-/mensfråga

U

ulda

Jag fick ju barn för 7 månader sen. 3 månader efter förlossningen startade jag med minipiller. Mensen hade inte börjat då ännu. För ett par veckor sen fick jag så en blödning och tänkte att det var mensen som kom. Men sen kom det inget mer förutom under den enstaka dagen. Och sen igår kom en ny blödning (mindre än vanlig mens) och idag är det knappt blod.

Brukar det vara så här med minipiller? Hur ska jag kunna veta om det verkligen är mens? Tidigare har jag ju alltid ätit vanliga kombiniationsp-piller och då har man ju en veckas uppehåll/sockerpiller. Minipillrena äter man ju oavbrutet.
 
Sv: Minipiller-/mensfråga

Japp, det är väl det som är det jobbiga med just minipiller... Att mensen blir oregelbunden, alltså.
 
Sv: Minipiller-/mensfråga

vad är det för minipiller du äter?
jag äter Cerazette och de första tre månader hade jag "mens"/"blödning" var o varannan vecka, men sedan efter tre månader så upphörde mensen o nu har jag ingen alls, har inte haft på över ett halvår.....rätt skönt att slippa, men samtidigt blir man orolig ibland :angel:
 
Sv: Minipiller-/mensfråga

Jag äter Exklutena (tror jag de heter, åtminstone nåt liknande).
 
Sv: Minipiller-/mensfråga

Mår bæst av regelbundenhet.

Jag tog Eksklutena (Eller hur man nu ska stava det) ett par år.
Efter några månader upphørde mensen, men då hade jag istællet
pms symptom veckor i stræck och det ær inget vidare.
Kom på att om jag gjorde ett uppehåll på ett par dagar den tid som
mensen brukade komma, så kom den igång och då børjade jag om
med pillrena. Men mensen blev bara 2-3 dagar mot 5 annars.
Det fick bli en sex-paus från sista pillret och till en vecka efter jag
børjat om. Vi var øverens så det gick bra. Och det finns ju en hel del
man kan hitta på utan att riskera barn om lusten kommer...
 
Sv: Minipiller-/mensfråga

Suck och stön... nu har jag haft minimens varannan dag... hoppas det slutar snart. Man blir ju gaaalen. Måste nog kontakta gynekologen och få tillbaka mina vanliga piller igen (ammar ju inte längre, så det finns ingen anledning att äta minipiller).
 
Sv: Minipiller-/mensfråga

vad är det för minipiller du äter?
jag äter Cerazette och de första tre månader hade jag "mens"/"blödning" var o varannan vecka, men sedan efter tre månader så upphörde mensen o nu har jag ingen alls, har inte haft på över ett halvår.....rätt skönt att slippa, men samtidigt blir man orolig ibland :angel:

...en gammal tråd som jag återupplivar.

Jag har nyligen (för 3 veckor sedan) övergått från kombinationspiller till cerazette och blöder lite smått var och varannan dag. Jag har tänkt att jag ger det någon månad och hoppas att mensen uteblir efter det. Detta inlägg ger mig hopp :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
587
Senast: julgrisen
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: malumbub
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 975
Senast: Dorinda
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
356
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp