Minigrisar

Shettisar

Trådstartare
Ska göra ny hage och hade tänkt använda enbart eltråd till staketet. Hur högt behöver man ha det? Samt hur många trådar?

Sv: Minigrisar

1 tråd?? Räcker det:eek: Ska kanske nämna att det gäller 2 stycken minisar.De ska gå i varsin hage då kastraten är väldigt elak mot suggan. Vi ska bara ha de där på sommarhalvåret på vintern får de vara i stallet.

Jag har okså plankstaket till mina, men när jag flyttar på dem ibland så sätter jag upp elen.

1 tråd?? Räcker det:eek: Ska kanske nämna att det gäller 2 stycken minisar.De ska gå i varsin hage då kastraten är väldigt elak mot suggan. Vi ska bara ha de där på sommarhalvåret på vintern får de vara i stallet.

På mina har de räckt för de hoppar inte. Grisar är extremt känsliga mot el. Men om den ena är väldigt elak så skulle jag nog ha två - tre trådar emellan dem.

Jag har två trådar till mina grisar på ca 15 & 25 cm.
Men till vår ena galt måste jag ha tre trådar, för han är är en riktig höjdhoppare när han känner en brunstig sugga:o

Varför har dina grisar blivit osams?

Hej Eva.
Gisela som du känner till ;) tolereras inte av kastraten Osse.Varför vet jag inte.Det gick jätte bra att ha dom ihop något år sen blev han som förbytt.Så fort han ser Gisse så flyger han på henne och kastar upp henne i luften om hon inte hinner sticka.Så jag har fått sära på dom och så har de fått vara. Det gick så långt att hon hade sår på sidan och hon fick inte komma till att äta... Därav låter jag de vara särade.

Jaa, lilla söta Greta...:love:

Hur gammal var Osse när hans beteende mot Gisse ändrades?
Har han blivit mer aggressiv mot er också?

Osse var omkring 3,5 - 4år. Han är inte aggressiv mot oss utan har tytt sig mer till mig tycker jag.

Liknande trådar

Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
3
· Visningar
231
Foder & Strö Hej, Min ena häst är för överviktig för att släppa på bete vind för våg i sommar utan han kommer bredvid övriga och så ska han få...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: Anna-Bella
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 048
Senast: Squie
·
IT & mobiler Jag ska börja studera igen, först för att bli behörig till högskola och sen förhoppningsvis på högskola. Min nuvarande laptop sjunger...
2
Svar
32
· Visningar
752
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar