KungTulle
Trådstartare
Sv: Minigris på äldreboende!
Som vad då?
/KT
Jag anser det finns bättre alternativ än just gris,
Som vad då?
/KT
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag anser det finns bättre alternativ än just gris,
Jag tror faktiskt att de flesta djur som lever i en miljö där det finns stor social kontroll. Dvs allmänhet och media har insyn löper mindre risk att fara illa än privatägda djur ute i anonymiteten.
Apropå golven- ett vårdboende har säkerligen ganska bra golv pga av att de gamla inte får halka lätt. Och på ett sk halkfritt golv får en gris rätt bra fäste.
/KT
Som vad då?
/KT
Personalen tar nog hänsyn till grisens behov, och mina erfarenheter säger at det kan vara lättare att få ut de gammla på promenad, om det följer med ett djur.
Inte så himla lätt att få med sig en gris på en trivsam promenad med de boeende.
Det går nog alldeles utmärkt.
De äldre går inte så fort och det brukar inte en minigris heller göra.
Vad bra! En som kan!
Du har givetvis stor erfarenhet och kunnighet, men är det verkligen så enkelt som att bara gå ut och gå med grisen i sele på en promenad, strukturerad sådan?
Sedan svarade du inte på min fråga om strukturerade promenader.
Ordar man till det så, att grisen inte bor inne, utan kommer in ibland, då ska jag ändra mitt ställningstagande.
Vad bra! En som kan!
Du har givetvis stor erfarenhet och kunnighet,
Du...jag har hållit på med grisar nästan lika länge som Eva har...
Så jag kan inte då?
/KT-helt inkompetent!?
Mina "gamla" fingrar är nog inte lika snabba som dina.
En ensam gris som bara bor ute och får komma in ibland, får sällan sitt sociala behov tillfredställt och kan bli ganska olycklig.
Du...jag har hållit på med grisar nästan lika länge som Eva har...
Nästan lika länge är inte lika länge!
Hur ska jag kunna veta det? Gris-Eva har ju ett namn som förtydligar, du kanske borde döpa om dig till Gris- Tulle för att slippa att okunnigt folk i din omgivning uppfattar dig som okunnig?
K-T är dessutom väldigt duktig på många andra djurslag, så "Gris-Tulle" skulle bli för enkeltspårigt.
Nästan lika länge är inte lika länge!
Hur ska jag kunna veta det? Gris-Eva har ju ett namn som förtydligar, du kanske borde döpa om dig till Gris- Tulle för att slippa att okunnigt folk i din omgivning uppfattar dig som okunnig?