mini-appaloosa

alexvb

Trådstartare
Hej

I holland finns en appaloosa-stambok, även till mini appaloosa.
Finns liknande även i sverige?
 
Sv: mini-appaloosa

Inte bara för små med färgen. Där emot så blev Amerikanska Miniatyr hästen godkänd som registrerbar ras i sverige nu bara förra vecken och där finns det många som är appaloosafärgade, men annars nej.
 
Sv: mini-appaloosa

Inte bara för små med färgen. Där emot så blev Amerikanska Miniatyr hästen godkänd som registrerbar ras i sverige nu bara förra vecken och där finns det många som är appaloosafärgade, men annars nej.

Det behöver inte vara en stambok till mini-appaloosa men en stambok som godkänna även de små. I holland har man NAS (Nederlanderska Appaloosa Stambok) som godkänna även små appaloosa. De miniatyrstamboker godkänner oft också appaloosafärg (jag tror även dansk och belgisk? ) men det var inte vad jag menade.

Finns det en appaloosa stambok överhuvuttaget i sverige?
 
Sv: mini-appaloosa

Appaloosa föreningen registrerar inga ponnys. British Spotted Pony Soc. registrerar även minihästar om dom är prickiga.
Holländska Appaloosaföreningen har egna regler vad gäller registrering. Tidigare kunde man registrera hästar /ponnys med Knabstrupblod, halvblod osv.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 250
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Hästvård Hej! Jag rider en appaloosa-korsning på 7 år, valack, import från Spanien. Bor på västkusten där det varit väldigt varmt ett tag och han...
Svar
7
· Visningar
1 304
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 555

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp