Mineralsorter

E

Egonson

Vad finns det för vitaminiserade mineralsorter med Ca/P kvot runt 2?
Enda jag hittar är Miner Grön, men den innehåller ju inga vitaminer alls.

Sv: Mineralsorter

Hippo Avel och Vitafor Häst Avel har en Ca/P-kvot på 2. Har även för mig att Wiromin "Show Horse Vitlöksmineral" har en Ca/P-kvot på 2.

Sv: Mineralsorter

*lånar knapp*

Finns det inget mineralfoder som har en kvot på UNDER 1?? (jag pratar nu då om C/P kvoten)
eller det är mkt ovanligt att man har underskott på fosfor? måste man köpa fosforbalans, å i så fall innerhåller den nåt mer än fosfor?, eller ge vetekli?

inte för att jag behöver det, inte detta året i a f men d vore intressant att få reda på

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 424
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar