Mineralsorter

E

Egonson

Vad finns det för vitaminiserade mineralsorter med Ca/P kvot runt 2?
Enda jag hittar är Miner Grön, men den innehåller ju inga vitaminer alls.
 
Sv: Mineralsorter

Hippo Avel och Vitafor Häst Avel har en Ca/P-kvot på 2. Har även för mig att Wiromin "Show Horse Vitlöksmineral" har en Ca/P-kvot på 2.
 
Sv: Mineralsorter

Ska kolla på dem. Tack så mycket för tipsen :bow:
 
Sv: Mineralsorter

*lånar knapp*

Finns det inget mineralfoder som har en kvot på UNDER 1?? (jag pratar nu då om C/P kvoten)
eller det är mkt ovanligt att man har underskott på fosfor? måste man köpa fosforbalans, å i så fall innerhåller den nåt mer än fosfor?, eller ge vetekli?

inte för att jag behöver det, inte detta året i a f men d vore intressant att få reda på
 
Sv: Mineralsorter

Miner Vit har en kvot på ca 0,8, med 55 g kalcium och 65 g fosfor/kg foder.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
508
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 680
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 714
Senast: Migo
·
Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 569
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp