Mineralsmink

Kul att den här tråden kom nu. Jag har inte sminkat mig på länge efttersom jag varit för sjuk och trött för att orka göra något annat än kliva upp på morgonen. Nu är jag piggare och det är höst och jag vill (behöver) börja sminka mig igen. Mina creme-foundations är slut och jag behöver nåt nytt.

Min avkomma är bra på smink och hon och jag har idag varit in på en Kicks och testat nyanser. Hen använder Bare Minerals och när vi testat oss fram - med hjälp i butiken - så blev det Fairly Light. Nu ligger det en beställlning på en nätbutik.

Jag köpte smink från Tikei typ förra året. Själva sminkningen blir bra men jag har ingen teknik när jag gör det utan sminket hamnar överallt i badrummet och på kläderna.

Har du en riktig borste/borstar? Man ska "gnugga" in mineralerna i borsten, "banka av", "gnugga" och banka av igen, då har du fyllt borsten och sen cirkla lite hårdare på huden för att verkligen jobba in mineralerna j hyn :)

Jag använder foundation från YAG och är nöjd :) fast jag har inget att jämföra med heller, har knappt aldrig sminkat mig innan jag började använda denna så. Har ett läppstift från tikei som jag gillar. tycker många verkar nöjda med tikei! Jag gick en sminkkurs o då använde hon YAG så efter mkt velande blev de den, slapp ju prova ut nyans o så då, men prover o så verkar som sagt bra på tikei. concealer kör jag maria åkerberg o rouge o mascara idun. Innehållet är viktigt för mig!

//r

Har du en riktig borste/borstar? Man ska "gnugga" in mineralerna i borsten, "banka av", "gnugga" och banka av igen, då har du fyllt borsten och sen cirkla lite hårdare på huden för att verkligen jobba in mineralerna j hyn :)

Jag köpte Tikens egna borstar. När jag drar runt med borsten i sminket far det åt alla håll, sen när jag applicerar så hamnar det på kläderna, trots att jag "slår av" den innan.

Min hud är lite kinkig, allergisk.
Jag har haft Smashbox liquid halo en massa år. Nu fanna den inte att köpa i hålan jag flyttat till. Och jag hinner inte till någon annan stad.
Så jag testade Idun iom att Smashbox inte verkar gå beställa.
Den var väldigt mkt mer täckande än jag vill ha.
Beställde då Glo minerals Luxe foundation. Det var lite för ljus för mig. Men kändes bra för min hud och väldigt lite täckning, som jag vill.
Så jag köper en i mörkare nyans.

Jag la en provbeställning på tikei nu så får vi se. Annars blir det nog bm då jag vet att jag gillade den sist.

Jag är oxå otroligt dålig på att sminka mig, småbarn gör att tiden aldrig räcker till. Men jag har tänkt att ta tag i det nu.

Jag köpte Tikens egna borstar. När jag drar runt med borsten i sminket far det åt alla håll, sen när jag applicerar så hamnar det på kläderna, trots att jag "slår av" den innan.

Men om du häller ut lite i locket, gnuggar in, slår av, ev mer puder i locket, gnuggar in, slår av och sen upp i ansiktet? Inte kan det fara runt då? Är borsten mättad med puder kan inget ramla ur den :)

Men om du häller ut lite i locket, gnuggar in, slår av, ev mer puder i locket, gnuggar in, slår av och sen upp i ansiktet? Inte kan det fara runt då? Är borsten mättad med puder kan inget ramla ur den :)

Redan när jag kör med borsten i locket så ryker det all världens väg tycker jag.

Redan när jag kör med borsten i locket så ryker det all världens väg tycker jag.
Fast då kanske du inte har en optimal borste?

Det jag - nyss - fått lära mig är att borsten ska vara tät och mjuk. Inte spreta utan tät, så man masserar in pulvret i borsten och det stannar där.

För mig - som nybörjare och amatör - låter det som du skulle ha en annan borste? Det ska inte yra något från borsten när du masserar in det i huden.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min syster fyller år och eftersom vi är väldigt olika frågar jag om tips här! Jag är naturvetare/tekniker och hon är...
Svar
17
· Visningar
607
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Ni som har stora(!) problem med ögontorrhet... Min bättre hälft är kroniskt ögontorr efter laseroperation, och använder Hylo Duo...
Svar
3
· Visningar
193
Senast: Snubbelfot
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 438
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 112
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10