Mineralkvoter och MJ-behov...

pinky

Trådstartare
Min häst behöver enligt tabellerna ca 55 MJ, men jag brukar lägga henne på ca 60-70. Hur blir det då med t.ex kalciumbehovet?

Enligt tabellerna ska jag räkna på 55 x 0,4, men eftersom hon i verkligheten ligger över tabellvärdet så kanske jag inte borde räkna så, utan istället 70 x 0,4?

Tänker jag rätt, eller räcker det med tabellvärdet?

(Hon är 16 år, om kalciumbehovet ändras med åldern så att det kan ha betydelse...)
 
Sv: Mineralkvoter och MJ-behov...

Nej du tänker helt rätt. Du ska räkna 70 x 0,4 eftersom det är 70 som är hästens mj behov.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 447
Senast: animalasia
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 473
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 209
Senast: Ajda
·
Tjatter Deltagare 1. Niyama 2. cirkus 3. Emtherlia 4. hemlig 5. MikaTela 6. Artline 7. qitis 8. Ceta 9. LenaH 10. Pegasus 11. Blacksmithfarm...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
12 113
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp