caradan

Trådstartare
Skillnad på kraffts vita mineraler och granngården avel?
Jag ser ingen större skillnad mer än priset.
Men sen förstår jag att det måste finnas nån eller?

Det är väl en enorm skillnad. Granngårdens mineraler innehåller endast makromineraler medan Kraffts Balance P (f.d. miner vit) även innehåller mikromineraler och vitaminer. Dessutom är Ca/P-kvoten 2,2 för Granngårdens mineraler och 0,8 för Kraffts Balance P.

Kraffts Balance P är avsett till grovfoder som innehåller höga halter kalcium och låga halter fosfor.

Det är väl en enorm skillnad. Granngårdens mineraler innehåller endast makromineraler medan Kraffts Balance P (f.d. miner vit) även innehåller mikromineraler och vitaminer. Dessutom är Ca/P-kvoten 2,2 för Granngårdens mineraler och 0,8 för Kraffts Balance P.

Kraffts Balance P är avsett till grovfoder som innehåller höga halter kalcium och låga halter fosfor.
Ok tack för ditt svar då blir det fortsatt kraffts för oss.

Liknande trådar

Foder & Strö Försöker räkna på mina foderstater men får inte ihop mineralerna alls. Det märke vi haft innan har varit lite svårt att få tag på så... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 648
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 925
Senast: tanten
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 050
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
707
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Distansritt
  • Enögd häst