Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom det fattas selen, koppar och zink i grovfoder ihopräknat med kraftfodret så ger jag det. Utöver detta även fodersalt och testar magnesium i liten mängd ocksåHej!
Vilket mineraltillskott ger ni era hästar? Jag ger KRAFFT blå men funderar över HIPPOS mineraler
Vilka ger ni till era hästar och varför just dessa?
Tack för kunskap
Trikems (Vimital) innehåller inget järn (inte tillsatt iaf)Jag räknar ut vilka mikro och makromineraler och vilken mängd som fattas. Ser till att kvoterna stämmer och köper sedan enskilda mineraler och ger det som behövs. Jag skulle aldrig ge färdiga mineralblandningar. De innehåller alltid järn vilket är giftigt i för stor mängd och järn behöver inte tillsättas till svenskt grovfoder då det redan innehåller för mycket järn.
Vilken av Forage plus ger du din/ dina hästar?Färdig blandning från ForagePlus hos oss också. Inte skickat in mikroanalys ännu så får se om ser behöver balanseras mera. Men vill ge ett vettigt mineralfoder utan massa extra järn eller orena mineraler som tillför mer järn. Ger även deras selenjäst utifrån behov.
Vilket av Forage plus blandning använder du?Färdig blandning från ForagePlus hos oss också. Inte skickat in mikroanalys ännu så får se om ser behöver balanseras mera. Men vill ge ett vettigt mineralfoder utan massa extra järn eller orena mineraler som tillför mer järn. Ger även deras selenjäst utifrån behov.
Vilket av Forage plus blandning använder du?
TackTyp Hoof and Skin Health tror jag den heter Sommarvarianten på sommaren o vintervarianten på vintern (plus linfröolja med e-vitamin vintertid). Jodsalt och selenjäst året runt utifrån behov.