Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle behöva bra tips på mineraler till stor häst.
Tidigare har jag köpt Minesyl från Homeopathuset med det är SÅ dyrt. Finns det några billigare mineraler som är lika bra?
Tidigare har jag köpt Minesyl från Homeopathuset med det är SÅ dyrt. Finns det några billigare mineraler som är lika bra?
Biopromin har jag bara hört positivt om, har dock inte haft möjligthet att prova det själv ännu pga strul med återförsäljaren här i närheten
Intressant om Biopromin. Har själv reagerat på att det är ganska "udda" proportioner av mineralerna.
Kanske ska fundera på att skaffa ytterligare mineraltillskott beroende på vad som saknas. Dyrt, javisst..
Skulle vara intressant att göra en analys av hur det står till med hästen nu när den fått Biopromin i ca ett år!
Hovarna är iallafall INTE dåliga. Skulle nästan önskat sämre hovkvalitet tro´t eller ej!
Hittade en sida med analys på Minesyl, och det var ju lite intressant
http://www.swedishhorsepower.com/products/base-products/minesyl/
Dagsgivan ska då alltså vara 30g minesyl. Kalcium innehållet är minst 0,1% och max 10%. Fodrar jag min häst 30g minesyl ger det mellan 0,03g och 3g Ca. Om min häst är ett halvblod på 500kg som rids behöver den typ 28g Ca. Vad ska då 0,03g göra för skillnad i foderstaten? Och varför har de inte haft i något fosfor?
Jag ska också börja tillverka homeopatika och bli svinrik! En annan rolig sida jag hittade i förbifarten: http://dalsliagard.dinstudio.se/text1_22.html där de skriver: "I de kosttillskott och mineraler jag säljer, finns det inga konserveringsmedel eller andra kemiska tillsatser och de är absolut fria från tungmetaller." Tror de missat att bl. a. Järn, Zink och koppar räknas till tungmetaller..
Ber om ursäkt om någon tycker jag är elak eller så. Men vad vet jag, placebo-effekten kanske kan smitta av sig på hästen om ägaren tror tillräckligt