Mineraler/vitaminer

MittNyaJag

Trådstartare
Någon som har tips på någon/några bra vitamin/mineraltillskott som inte är i grusform och som tillgodoser det mesta av behoven hos en vuxen, normalt arbetande häst?

Sv: Mineraler/vitaminer

krafft har ju både i granulat och pelletsform, foderjäst..

Men kraffts är ju grus.. Hur ser pelletsrna ut? Känns som de skulle vara bara sammanpressat grus..

Är det mkt "hälsosamt" i foderjästen?
Trodde det mestadels var B-vit i det..

Krafft har jag användt i form av pellets. Visst, det är ju säkert deras "grus" som är samman pressat men hur vill du att det ska vara då? :confused:
Jag hade krafft miner grön, det finns väl blå och röd också vet dock inte vilket som du skulle behöva.
Min häst har inte tyckt illa om någon sort i alla fall.
Pelletsen ser ut som kraffts mat pelletsar fast lite smalare..

Senast ändrad av en moderator:

Jo, precis..
Jag gillar inte någon form av pelleterat foder.. De kan ju vara sammanbundna med benmjöl och gud-vet-vad...
Även lite anti grusmineraler då jag tror på teorin om att de "fastnar" i tarmarna...

Tänkte om Någon vet någon annan typ av mineraler?
Kanske flytande, eller mer "mjöl-aktiga"??

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon