Mineraler/vitaminer

Sv: Mineraler/vitaminer

Har aldrig hört talas om Biopromin, men jag googla och hitta deras hemsida.
Verkar vara ett riktigt bra mineralfoder!. Helt super.

Har du använt detta länge på din/dina hästar?. Är det pulver eller pellets form? :)

Krafft pelletsmineraler, Bio-Mag och B-vitaminer.

Inget alls. Grovfodret täcker behoven. Däremot får gamlingen Krafft's pelleterade B-vitaminer under senvinter och vår när han fäller. Jag brukar ge han ett par injektioner Beviplex för att understödja det ännu mer.

Fosforbalans och tokosel, eftersom det är det enda som min häst inte får i sig genom vårt hö och lusern.

Dr. Shaettle's Birocca Ursonne
Det är ett ört och mineralfoder. Ger även b-vitamin då vi har brist på det.

Ja jag är väldigt nöjd med det, och jag ser otroliga förbättringar på mina hästar då äter dom dock oxå lite mer saker där ifrån pga vissa problem. Men vilken sammetslen päls och vilken glans i både man och päls, tyckte att dom jämt varit blanka innan men mer nu ;) knappt aldrig något trassel i manen eller svansen, innan fick jag ta balsamspray typ dagligen. mycket bättre hovkvalite, har haft problem med röta innan men har hållt sig borta i 3-4mån nu :laugh: sen märker man att dom är mycket mer fulla utav liv. så jag är jättenöjd :D har använt det i ca 4-5mån nu.

Miner Grön och Biotin ges som extra tillskott utöver det som finns i höet och Krafft Proteinet.

Egentligen är det asdrygt att hålla på och pytsa med det där biotinet, men det är på stränga order av hovslagaren och det har ju faktiskt effekt på henne, så OK då! :D

Steel joint till de stora hästarna och krafft pluss till fölisarna för det innehåller vad dom behöver i mineral och vitaminbehov.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Ger våra hästar mineral kraft för högpresterande hästar. Brukar ge orginal. Men fanns inte inne i foderbutiken sist.. Två av hästarna...
Svar
3
· Visningar
411
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej alla kloka! Ger hästarna kraft extra mineraler. Behövs saltsten då? Hur resonerar ni?
Svar
12
· Visningar
1 268
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix