Mineraler och vitaminer

ponytails

Trådstartare
Jag har alltid gett Krafft minor röd och liknande vitamin-mineral prep.
Men i mitt hö + lucern finns tillräkligt kalcium-fosfor, plus rätt kvot att täcka hästens behov enl foderstats beräkning.
Då borde det räcka med att ge tillskott selen, biotin och vitaminer. Eller?
I vilket preparat får man mest vitaminer för pengarna?

Sv: Mineraler och vitaminer

Egentligen skulle det nog räcka med selen. Men om du vill "vara på den säkra sidan" och ge vitaminer så får man mest för pengarna om man tar såna som inte är till häst. Typ Lactamins Multivitaminer i pulverform el dyl.

Sara

Vad ska du med Biotin och vitaminer till ? Hästar har sällan behov av extra vitaminer, detsamma gäller biotin. Har den brist ?

Jag ger biotin för hovarnas kvalité, vilken är mycket bra...
Antagligen behöver de inte biotinet! Det gäller att våga prova utan ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 545
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
2 054
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 798
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Har gått och klurat länge och väl på det här men känner att jag behöver input från lite klokt folk för jag vet ärligt talat inte vad som...
2
Svar
27
· Visningar
4 278
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna