Mineraler - hur mycket är...

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Linkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 781
L

Linkan

Ungefär hur mycket är 75 gr mineraler mätt i dl? (ej pelleterad) Jag har ingen våg så jag kan väga så exakt.

Nån som har ett bar förslag på Mineraler/Vitaminer som kompletterar foderstat med hö, havre och betfor?

Vad ger ni för minaraler till era hästar?

Vad du ska ha för mineraler beror helt på vad höet har för mineralinnehåll. Så a och o är att du gör en analys på ditt grovfoder och sen kan vi hjälpa dig att räkna ut en foderstat så får du reda på hur mycket energi, protein och vilka mineraler(om du behöver mineraler) din häst är i behov av.
Du kan gå in här o kolla hur man går tillväga: www.analycen.se

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 209
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 063
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
803
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 663
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka