Mina trådar borta Kritik!

sanio

Trådstartare
Nu blir jag lite besviken på det här forumet då jag tycker att de som sitter går in och ändrar om för mycket...

Jag la in här om att rida kallblods travare och den tråden handlade just om att RIDA kallblodstravare då blir den låst och överförd till ett ställe där det bara allmänt handla om kallblodstravare!

Dåligt för det var inte det jag frågade om...

Sen la jag ut en tråd och frågade om en bom lös sadel vid ett specifik namn UNDER DEN TRÅDEN och då blev den låst och hänvisad till en tråd om endast bom fria sadlar..

INTE heller det jag skrev om i den tråden...

Varför blandar ni i er allt vad man skriver?

JAg är inne på andra forum och har aldrig varit med om att någon blandar sej i på detta viset. På det foromut jag är inne på mest tar hon endast och flyttar trådar som hamnat under fel katogeri eller om man skriver något elakt om någon så låses tråden..

JAg har inte skrivit något elakt om någon eller lagt någon tråd fel. Då jag fråga om ridning och en viss sadel märke och blev då låst och hänvisad till något som jag inte kunnde få svar om över huvud taget! Över det jag frågade om..

DÅLIGT !!!! Då ni hänvisar till trådar där jag inte kan få svar på vad jag frågade om....

Jag vill att ni låser upp mina trådar nu så jag kan få mina svar. Annars kommer jag avsluta mitt medlems skap med en gång!!!!!!!!!!!

Senast ändrad:
Sv: Mina trådar borta Kritik!

Jag skulle nog ha skickat PM till de moderatorer som låst mina trådar eller till Gunnar.
Det ger nog mer resultat.
Lycka till !

Jag har precis blivit medlem här och för några år sedan var jag inne här och då hände aldrig något sånt här... Det är ju olika som låser tråden och det är ändå vi som medlemmar som lite bestämmer hur de ska blanda sej i..

Det normalaste för just sånna här forum är att hålla koll på att de handlar om rätt sak på rätt ställe och kolla så ingen skrover något elekt, det är det enda jag tycker att de ska göra inte sortera bort de som de inte tycker är viktigt för andra att svara på..

Svar har du ju fått i slutet av trådarna av moderator på aktuellt forum, gällande utrustning kan jag säga så här i egenskap av att själv ha modererat där.

Just sadeltrådar höll på att översvämma forumet, därför skapades specifika sadeltrådar och det är alltså där man kan söka och finna sina svar. Om svaret ändå inte finns i tråden, så kan man enkelt ställa sin fråga där.

Ang din tråd kallblod, så kan nog moderator svara på varför låsning gjordes även om jag nog kan gissa varför. (enligt reglerna)

Du har redan fått bra svar beträffande dina andra trådar, av andra medlemmar och även av en moderator.

För att du nu inte ska bli uppretad igen, så vill jag förklara varför jag har flyttat den här tråden från ridning, till bukefalos-hjälp.

Forumet ridning, handlar enbart om ridning, forumet utrustning handlar om hästens utrustning och vad den är bra till, hur den ser ut och fungerar, forumet gnägg handlar allmänt om hästprat, raser "vad heter din häst", "har du bild", "fin häst" och så vidare.

Forumet bukefalos-hjälp handlar om forumet i allmänhet, kritik, ros, frågor, problem och diskussioner om moderering och annat kring hur forumet fungerar.

Med vänliga hösthälsningar

IngelaH
moderator

Senast ändrad:

Jo men jag förstår inte vad jag gör för fel då jag la om just vad märket heter på sadlar och frågade om någon hade just det märket. Ska jag behöva leta i genom flera sidor i fall att någon har skrivit om just det märket. jag ville ha svar snabbt... Skriver jag i den topicen så kanske jag missar många som har märket. JAg skriv direkt där för att bli uppmärksam..

Jag frågade hur kallblods travare var att rida inte vill jag sitta och titta på massa bilder som folk lägger ut på sina kallblods travare då hade jag letat upp den tråden själv. Det var inte det jag frågade om och just det jag tog upp var RIDNING även om det handla om en speciell ras så handla de om ridning inget annat!

jAg kommer starat en ny tråd om just ridning och kallblod för ni hade ingen rätt att låsa min tråd och jag vill inte sitta och kolla på en massa bilder... Börjar jag fråga om ridning i den tråden där de lägger ut sina kallblods bilder mm så blir det OFF TOPIC för det ska ligga under ridning och inget annar

Risken finns att jag då låser tråden igen, för svaret finns oftast redan i tidigare trådar någonstans på forumet, till exempel grundutbildning, ridning eller gnägg. Det behövs inte 24000 trådar om "hur är halvblod att rida", 24000 trådar om "hur är araber att rida" och så vidare, detta gäller även kallblod. Använd forumets sökfunktion, så blir forumet trevligare för alla användare.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

Ska jag behöva leta i genom flera sidor i fall att någon har skrivit om just det märket. jag ville ha svar snabbt...

Har du missat SÖK-funktionen helt eller?
Gissa vad den är till för :angel:

jAg kommer starat en ny tråd om just ridning och kallblod för ni hade ingen rätt att låsa min tråd och jag vill inte sitta och kolla på en massa bilder...

Du har nog fått nått ordentligt om bakfoten.

Moderatorerna och Gunnar har all rätt i världen att låsa dina trådar. Du kan ju vara glad över att de är så snälla och trevliga som de är.

Hade jag varit forumets skapare (Gunnar) eller moderator hade jag sett till att du blev raderad på livstid, bara för att du är oförskämd.

Du var då mig en grinig typ:p

I en tråd full av kallblodsmänniskor får du väl ändå det bästa svaret om hur de är att rida?

Har du missat SÖK-funktionen helt eller?
Gissa vad den är till för :angel:

Med tanke på att TS bara gjort 20 inlägg,så kanske hon inte kan allt!
Så istället för ett spydigt svar,så kanske man kan ge tips på hur sökfunktionen fungerar!

Om du läser hela TS inlägg så ser du ju att denne inte är någon ovan forumanvändare och dessutom har TS varit medlem tidigare.

Med det ordvalet och den tonen TS har så skulle jag välja att skrika TROLL egentligen.

Jo men vi pratar om hästar och i störrsta mening så finns det inte så många ämnen så allt kommer att rabbla om och starta om alltid.. NEJ jag visste inte att det fanns någon sök motor för forumet då jag va här inne då det fortfarande hette stallet.se På det forumet jag annars är ute på finns ingen sök motor och där rabblas samma ämnen om och om i gen och blir acktuella som nya trådar allt efterom de lär sej nya saker som de vill ta upp. I det forumet är vi fria att disskutera samma saker hundra gånger och när tråden är på sida 5 är de gammla och då startas alltid en ny om folket tycker att de vill disskutera ämnet i gen.

Och som sagt eftersom folk svarade i mina trådar så hade de anntagligen inte tjatats om just rida kallblods travare så mycket då de säkert hade svarat genom att hänsvisa att de har pratat om det i den tråden så jag kunnde läsa hela tråden och eftersom de inte gjorde det va den anntagligen en bra tråd som folk ville disskutera och som de inte tyckte hade gjorts ordentligt..

HAde inte folk velat disskuterat de hade den hamnat långt bak rätt fort och hade då rätt fort försvunnit och jag hade förståt att ingen ville disskutera hur deras kallblods taravare rids i en specifik tråd. Och även i detta fall hade jag kanske försökt letat upp om det fanns någon annan stanns där de disskuterade hur de rider sina kallblodstravare, men som sagt hade vi i de andra forumet börjat disskutera ett ämne som hör till under en annan underkategori än det som frågats om som ex ridning under allmänt om kallblodstravare, när de finns en underkategori om just ridning hade hon på det forumet gått in och sagt att jag skulle skriva det under ridning. Problemet att om jag kommer in med mina fråger om endast ridning på etts ställe där de lägger ut fina kort på sian kallblodstravare och på så vis känner att jag förstör vad i gentligen deras tråd handlar om, när jag tar upp 4 fråger om endast ridning, så känner jag mej elak och de som läser kankse tycker jag är konstig som inte lägger det under ridning, när det är det det handlar om!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så hos er funkar det inte samma då jag kan disskutera utrustning till kallblod under gnägg där de lägger ut sina bilder och bara vill visa hur fina kallblod de har...
Men då förstår jag reglerna, att jag behöver inte hålla mej till underkategorierna utan kan prata om alla kategorier i andra trådar.

Vilket för mej är helt fel mota vad jag är van vid

URSÄKTA MEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Senast ändrad:

Ett bra sätt, när man kommer ny till ett forum eller var än man kommer ny, är att till att börja hålla sig i bakgrunden och försöka "läsa av" hur saker och ting verkar fungera och hur folk interagerar.

Läsa eventuella regler och kanske fråga lite försiktigt om man är osäker.

Det finns mängder med människor här som mer än gärna försöker hjälpa de som kommer in som nya här.

Vissa kan dock ibland tröttna på om samma frågor dyker upp igen och igen. Likaså brukar de kunna ha lite svårt för om folk brakar in och kanske i deras ögon inte beter sig så trevligt.

Jag och många ;) av moderatorerna försöker dock alltid vara så lugna och snälla som möjligt.

När det gäller din tråd om att rida kallblod har jag fått intrycket av att den snabbt förvandlades till "en lite mindre seriös tråd" med bildvisningar och liknande. Jag skulle tro att det var därför den flyttades från Ridning av en moderator.
När den sedan hamnade på Gnägg och upptäcktes av moderatorn där tyckte nog hon att det redan fanns en tråd som handlade om samma sak.

Med en annan utveckling av tråden eller kanske en annorlunda formulering av den från början hade den kanske blivit kvar under Ridning.

När det gäller sadlar har det tidigare förklarats att sadeldiskussionerna höll på att dränka alla andra trådar vilket fick oss att försöka begränsa antalet trådar och samla ihop dem. I det fallet är sökning ett bra förslag.

Du skrev även något om att du skulle behöva leta igenom en massa och underförstått att det var jobbigt.
Tänk då på om alla struntade i vanligt hyffs och kanske även bröt mot uppställade regler bara för att det gav dem egen vinning på bekostnad av alla andra, det skulle inte fungera.

Försök även fortsättningsvis placera trådar under rätt forum, sök gärna och skicka gärna ett PM till huvudmoderatorn på det forum det gäller om du skulle få något flyttat, låst eller raderat.

Att bli modererad är sådant som händer i princip alla, ibland är det på goda grunder ibland kan det vara mer tveksamt just pga att det kan handla om ett gränsfall.
Enklast är då att man som trådskrivare försöker ta det lite varligt och inte överreagera om det inte är allvarligt.

Jag hoppas du snart kommer in i hur det hela fungerar och kommer trivas framöver.

(En liten sak till, dessa sidor har aldrig hetat stallet.se dock stallet.com, om du var med på den tiden är du hjärtligt välkommen tillbaka)

Jag läste i genom hela tråden som jag blev hänvisad till och där stod inget om att hur de rider sina kallblod... Läst hela 20 sidor och INGET fanns det om hur, eller vad de rider med sina kallblod....

I min tråd fick jag bilder på hur de hoppar sina hästar, rider dressyr eller annat om inte det hör till ridning, vad hör det till då?

Kan du förklara vart jag ska lägga min tråd om jag vill veta vad folk rider med sina kallblod? Under avel? Ska jag starta en tråd under gnägg så gör jag väll det..'

'Men jag annser att jag gjorde rätt när jag frågade om ridning under kategori ridning och det var fel att låsa och flytta min tråd till något som inte alls handla om ridning.

Men jag får väll lägga tråden under gnägg. Men som sagt börjar jag disskutera ridning under själva rasen kallblod som under 20 sidor inte handlat om någon ridning så borde jag bli över flyttad till ridning.

Ni svara inte på min fråga vart är det rätt att lägga em tråd om att hur de rider kallblod? Vart ska jag lägga den?

bilder behövs då de är olika kraftiga och kan då passa till olika saker. kallblods travare kan se ut på massa olika sätt..

Och om hur en häst ser ut har de fördelar och nackdelar i va det kan ridas i ..

Jag kan inte hjälpa att ni drunknar i sadel trådar det konstiga är att andra fick fråga om olika märken utan jag... Blev även här hänvisad till en tråd där det inte stod någon information om min sadel, som jag undrade över. Hur ska jag då få veta informationen som jag söker om jag inte får fråga om den ska jag bara läsa i genom hundra gammla trådar och hoppas att det jag undrar över kankse dyker upp. JAG TRODDE att foromut va till för att vi skulle få veta saker om olika saker, får man inte fråga om det man vill så fyller inte forumet någon funktion för mej..

Mvh: En utbildad inom yrket häst...... Som har gått gymnasie utbildning inom hästens ridning, foder, körning, djursjukvård, tappsko kompetens mm och har mvg i alla ämen inom häst

Senast ändrad:

Jag kan inte hjälpa att ni drunknar i sadel trådar det konstiga är att andra fick fråga om olika märken utan jag... Blev även här hänvisad till en tråd där det inte stod någon information om min sadel, som jag undrade över. Hur ska jag då få veta informationen som jag söker om jag inte får fråga om den ska jag bara läsa i genom hundra gammla trådar och hoppas att det jag undrar över kankse dyker upp.

Du frågar SJÄLV i tråden givetvis. Dvs i den där sadeltråden där det står om 75 andra märken, tar du och skriver ett eget 'inlägg' i tråden, med din/a fråga/or om aktuell sadel.

Jag sökte på Freemax, här på forumet, jag hittade 30 trådar. En del av dem med Freemax i rubriken.

Din nuvarande tråd om kallblod, med frågan "vad rider ni med dem", tycker jag passar under Gnägg.

En fråga av typen, vilka skillnader finns det i att rida kallblodstravare jämfört med halvblod, exempelvis, skulle med säkerhet passa utmärkt under ridning.

Om du vill diskutera kallblodstravare är det nog även lämpligt att skriva just kallblodstravare. Det finns som du säkert vet en del andra typer av kallblod ;)

Om nu 30 trådar får stratas där freemax är med och jag inte får starta min tycker jag är fel.. HAde jag varit medlem i ett år hade jag sett alla trådar, men eftersom jag blev medlem nu när jag skaffat häst i gen, då jag inte haft häst på några år. Så kunnde faktiskt de som låste mina trådar och hännvisade till något där det inte stod något om den sadeln jag undrade över, bla förklarat att vi har en sökmotor och det finns massa trådar om det om du söker..

De såg att jag var nybörjare, så jag tycker att de betèr sej lite fel mot mej faktiskt.. Om man nu ser att det är en nybörjare så borde man va snäll hade jag varit en lite mer blygare nybörjare hade jag anntagligen inte kommit tillbaka hit alls. Då man låste de två stackars trådar som jag startade..
När alla ens trådar blir låsta och hänvisade till trådar det jag inte hittar någon info alls om det...

OCH som sagt eftersom folk svarade på min fråga så ville de ta upp ämnet i gen. Annars hade den försvunnit rätt snabbt...

Som sagt alla ämnen kommer komma om och om i gen, får de inte det så kommer det snart inte finnas något forum alls..

Men jag tycker du ska skicka mail till dina medarbetare och skriva att de faktiskt kan förklara för nybörjare hur de gör i stället bara för att låsa och va tyken till en som inte fattar vad den gör för fel..

Om jag skriver om kallblodstaravare men får inte fråga vad de rider för något där och om ni inte vill ha det ras relaterat så borde det va samma att gemföra två raser i ridning, det är också ras relaterat i mina ögon...

Om nu alla raser ska ligga under gnägg så det du skriver borde va under gnägg också enligt mej..

JAg annser fortfarande att den tråd jag staratade va om ridning och inget annat! Jag frågade inte om foder, rasen, eller utsrustning utan just ridning!

ETt tips är att läsa den nålade tråd om forumregler som ofta finns högst upp.

Jag har fått trådar raderade ibland, för att de brutit mot reglerna utan att jag varit medveten om det. Bara att endera acceptera, eller fråga aktuell moderator och sen endera gör om tråden korrekt, eller söka svar från annat håll.

Jag tycker inte om när sadeltrådar klumpas t ex, men jag FÖRSTÅR varför. Ett tag var första tre sidorna på utrustningsforumet till 95% frågor om olika sadlar och det är ju intressant & kul för de engagerade, men inte direkt för resten. På samma sätt var foderforumet ett tag till 95% bestående av folk som ville ha hjälp med foderstater till specifik häst. Inte heller det så allmänt intressant, även om JAG fann nöje i det då jag är nördigt intresserad.

Och att di inte fick skriva en freemaxtråd är ju för det redan FINNS trettio stycken som du kan fortsätta på.

Om nu sadlar är ett hett ämne som folk vill ta upp så kunnde man gå till utrustning och ha underkategorie sadlar.. Så akn folk disskutera sina olika sadelmärken hur mycket de ville.

Det är ju ändå de som är inne på forumet som gör att det finns ett forum och som man säger om man stått i affär. Kunden har alltid rätt och vi är kunder som annvänder detta. Vill vi disskutera 2000 sadel mäken bestämmer vi att vi vill det. MAn förlorar mycket folk i ett forum om man blandar sej i vad folk vill fråga om.. Det förlorar man bara folk på... Finns inget posetivt i det alls.

Det enda som man ska ha koll efter är så man inte skriver om ridning i ex gnägg eller något annat sånt..

eller att man inte skriver och är elak mot någon eller något annat sånt..

Det är väl ändå lite missvisande och jämföra med en affär. Där kostar saker pengar vilket det inte gör på buke.

Vad jag har läst i den här tråden så verkar det som om ingen har blandat sig i vad du frågar om, bara var du gör det, och det är förmodligen för att underlätta för alla. Om det skrivs trådar huller om buller överallt så blir det svårt och hitta trådar som man har nintresse av.

Och "vi" bestämmer ingenting, det gör Gunnar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 085
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 329
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka