Mina tigrar kom idag! *bilder!!*

gul_zebra

Trådstartare
Två underbart vackra och stoooora A. achatina kom hit idag! De är såååååå fina :love:

d0825da59305462a7b835b275644928d.JPG

685c091097a7ddd8b4590684acc2f89f.JPG

4d3deb33065a00dc0b59cc2e38d2ea8d.JPG

b0a9f7083cd33875995fdee6127790de.JPG

6a4b5c75ced1699fbce6dcfe3e9d9b37.JPG

796704c9d66925ab4c7daab13d090abd.JPG

00e308a1c2e5608fa919279c9d106f3b.JPG

b1c96f59f8908839dbbd99041efd0fb2.JPG

06d6d0552daa384bb51b6464de762b01.JPG

6ae7b88b401edd6f069189588a56ac1d.JPG

Var det nån som sa att det bara var att plocka ute? ;)

Sv: Mina tigrar kom idag! *bilder!!*

Sniglar??? Husdjur?? Nä nu fattar jag att världen är konstig. När man börjar ha sniglar som husdjur, då jäklar blommar det i asfalten ;) :D :D :D

Jag tyckte nog att dom var rätt coola faktiskt, men jag skulle troligvis svära och veva i armarna om de kom i närheten av mig :angel: :D

Sååå läckra :love: lovely

Har du ingen bild som kan visa hur dem bor hos dig??
Nyfiken....

Coola...Hur gammal blir en sådan? Inte för att jag ska skaffa någon för då låser nog sambon in mig.

Ska fixa en ikväll :)

De kom så snabbt (2 dagar tog det från england, trodde inte de skulle komma fram så snabbt - annars tar det 3-5 dagar!) så jag hann aldrig göra i ordning akvariet ordentligt innan. Just nu är inte akvariet helt klart, bara lite jord, vattenskål och käk för att det inte ska bli så tungt att bära (måste bära till mitt rum - en trappa upp - och det är tungt som satan!). Ikväll när jag burit upp det om en liten stund ska det göras klart med mycket jord, tjoffa in vattenskålen ordentligt (som den är nu blir den vält direkt när de ska gräva ner sig under den...), en rot eller sten osv. Får se hur det blir, ska upp med de andra sniglarnas akvarium också (de har bott i en plastbytta utan jord några dagar för att bli av med ohyra).

Fraggel_Tess: De blir upp till 10 år, men oftast 5-7 år. De jag har kommer dock från Brixton market i england (och innan dess viltfångade i afrika) där de inte behandlats bra alls, de har legat i korgar utan mat, vatten eller nånting bland en massa döda artfränder, så jag tror inte de blir sådär supergamla direkt. Man kan se det på bilderna förresten, de har ärr här och var på kroppen och skalen är inte av någon direkt superkvalité om man säger så.

Äh nog är de väl värda att bli inlåst för ;) :D

Jösses :eek:

Vad är det för jättesnigel i mitten? :p :D :D

gul_zebra skrev:
De jag har kommer dock från Brixton market i england (och innan dess viltfångade i afrika) där de inte behandlats bra alls, de har legat i korgar utan mat, vatten eller nånting bland en massa döda artfränder, så jag tror inte de blir sådär supergamla direkt.
Varför stödjer man sån djurhållning? :smirk:

Fy faaan va stor den var :eek:
så länge den inte kommer nära mig är de lugnt.

För att jag köpte från en privatperson som skaffat de där för att de är i princip omöjliga att få tag på annars? :smirk:

Måste säga att dom verkligen var vackra, även om jag funderar på vad man har dom för. :p Men kan man ha fiskar så kan man väl ha sniglar. :angel:

Hoppas de går att hålla på ett vänlig sätt, att de inte mår dåligt av miljön de måste vara i, i fångeneskap.

Precis :D

Det kan vara lite svårt att få de att vänja sig och trivas i fångenskap. Det är inte ovanligt att de svälter ihjäl i ren matvägran (därav anledningen till att jag INTE köper från nån som fångar de vilda, trots flera möjligheter - det är helt enkelt inte djurvänligt).

Mina sötnosar verkar iaf trivas, de har haft lite olika maträtter serverade (havregryn blandat med finkfrön, vatten och kalktillskott, hundkex, gurka, kokt potatis och så självklart sepiaskalet) och smakat lite (gott tecken) och inatt har de inte bara smakat utan även ätit :) De är hur aktiva som helst, slajmar runt en massa och verkar hur glada som helst. Yey! :D

Liknande trådar

Övr. Djur Min granne har förlorat en katt. En stor, fin, fluffig hane. Bra jägare och ute i alla väder. Idag tog hon ut ID-hund som spårade. Den...
Svar
14
· Visningar
3 190
Senast: Soapbubble
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 951
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama