mina sittben :S

S

So-fiie

jag har otroligt svårt att känna min sittben, jag känner dom knappt, enda gången jag känner som ordentligt är när jag har ont i dom :confused:

någon som har ett tips på hur man kan känna som bättre? jag får lätt ganska framåtlutad sist, kan det vara ett problem?

tacksam för svar :)
 
Sv: mina sittben :S

Det är väl inget vidare att känna sittbenen?
Har man (som min syster har) inte mycket underhudsfett så är det inte alls skönt, då sittbenen sticker fram och gör ont när man rider.

Menar du kanske vilket sittben du ska sitta på när du rider lätt?

/Sanna
 
Sv: mina sittben :S

Idag kände jag mina sittben när jag ramla av o slog i rumpan :angel: Kanske ett tips? :D
 
Sv: mina sittben :S

Det är väl inget vidare att känna sittbenen?
Har man (som min syster har) inte mycket underhudsfett så är det inte alls skönt, då sittbenen sticker fram och gör ont när man rider.

Menar du kanske vilket sittben du ska sitta på när du rider lätt?

/Sanna


näe, jag menar inte vilket det är i traven ;)

men jag vill känna dom! :P vill känna om man sitter rak & så :/
kanske har för mkt rumpfett :smirk:
 
Sv: mina sittben :S

jag har otroligt svårt att känna min sittben, jag känner dom knappt, enda gången jag känner som ordentligt är när jag har ont i dom :confused:

någon som har ett tips på hur man kan känna som bättre? jag får lätt ganska framåtlutad sist, kan det vara ett problem?

tacksam för svar :)

Sitt ganska långt ut på en köksstol gärna med träsits. Fötterna stadigt i golvet, breddade så du kan resa dig upp genom att falla lite framåt fast med sträckt rygg. Prova att vicka bäckenet fram och bakåt, framför allt bakåt om du har en framåtlutad sits. Så kan man testa olika positioner för att få hjälp att hitta rätt. Läs gärna Sally Swift eller annat om - centrerad ridning. ;)
 
Sv: mina sittben :S

Annat tips är att spänna sätesmusklerna, först den ena och sedan den andra. Sedan slappnar du av i dem en efter en. Då "landar" iallafall jag på sittbenen, lagom för att känna dem :)
 
Sv: mina sittben :S

Mitt ård...blunda och bara känn efter.Det kan ta några gånger innan man lär sig att"hitta"sittbenen men det funkar.Då slipper du spänna dig hitan och ditan.Spänner du en kropps del så spänns någon annan också automatiskt.och ridningen ska ju vara avslappnad eller hur.nej du....prova att bara blunda och känn efter.Lycka till.
 
Sv: mina sittben :S

Men man behöver ju inte "hitta" dem när man rider :idea:
Spänna sätesmusklerna för at hitta sittbenen kan man göra när man sitter vid datorn, käkar frukost, kollar på tv etc. dvs när som helst när man sitter. Då lär man sig känna hur de känns och det hänger med till ridningen.
 
Sv: mina sittben :S

Känn efter ett sittben i taget, liksom sida-till sida, i skritt. Vänster, höger, vänster höger osv.

Själv känner jag sittbenen ständigt, ibland ont om jag råkat hamna i en hård sadel :crazy:
 
Sv: mina sittben :S

För att jag ska känna mina sittben när jag rider, krävs vanligen en rätt hård (läs "obekväm") sadel, men jag sitter ändå för det mesta djupt ned i sadeln och har en bra sits.
Det där är väl mest en fråga om sadel/häst och hur ryttaren är byggd?
 
Sv: mina sittben :S

Jag hade samma problem innan, men i somras trillade jag av och bröt mitt ena sittben och sen dess känner jag dem när helst jag rider. När jag rider dressyr driver jag med sittbenen, vet inte om det är rätt men det funkar jättebra iaf, så jag har iaf nytta av att jag trillade av :angel: Det kan du prova, haha :rofl:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
913
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
666
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 874
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp