Mina nya flickor...

gadriel

Trådstartare
fick dem igår men glädjen försvann lite eftersom missen blev sjuk så plötsligt och inte finns kvar hos mig längre men de ger iaf lite glädje i alla sorg.

Här är dom iaf, har fortfarande inte döpt dom än,har som sagt haft ltei annat att tänka på. Bilderna är ganska kassa eftsrom jag tog med blixt men iaf:

Här är en långhårig dam med en crest på huvudet (de vuxna kommer från en familj som tröttnat och de fick lite dåligt med hö så hon jag fick dem ifrån har gött upp dom men de är fortfarande en aning tunna):

marsvin1a.jpg

marsvin1b.jpg

Mamma marsvin:

marsvin2.jpg

De båda ungarna som nästan ser likadana ut och alldeles bedårande söta:

När man är liten och matskålen stor så måste man sitta i den för att nå ner till de godaste bitarna:
marsvin3.jpg

Man vill ju bara äte upp henne:
marsvin4.jpg

Sv: Mina nya flickor...

Dem är underbara.

Och jag blir så sugen på att skaffa marsvin igen.:love:

Beklagar innerligt din katt:cry:

Marsvin är underbara :love:

Tack för det, gör så ont men man får försöka gå vidare ändå :(

Men hur många söta marsvin ska du ha egentligen? :mad: ;)

*kikar in i köket* Nepp, fortfarande bara två!

MagicMadonna skrev:
Men hur många söta marsvin ska du ha egentligen? :mad: ;)

*kikar in i köket* Nepp, fortfarande bara två!

Man vaddå får ju plats med massa till :D(men sambon grymtade rejält häromdagen :angel: )

Nu börjar det likna en flock iaf :) Ska kastrera pojkarna sen så alla kan vara tillsammans. Tycker det räcker att göra en stor utegård till dom i sommar.

Jag har ju tyvärr bara två tjejer! De gör tappra försök, men några bebisar lyckas de inte producera. :D När vi får hus ska det utökas vill jag lova, nu tycker jag att de kan härja fritt i köket. Vill ju att de ska ha plats!

Äsch då...

jag du får flytta snarast så du kan införskaffa lite fler ;)
Härligt att de får springa i köket! Brukar ju bli flest olyckor där de äter och vilar, synd de inte blir lika rumsrena som en kanin, i så fall hade jag gärna haft ett gäng inomhus, men det får räcka med kaninen, hon har börjat bli en riktig sadist nu när hon känenr sig lite mer hemma.:eek: :D

Åååååå de är såååå fiiina :love:
Det blir nog att köpa marsvin igen !!! Det är SÅ underbara djur!

Tråkigt med missen :cry:

Marwinette skrev:
Åååååå de är såååå fiiina :love:
Det blir nog att köpa marsvin igen !!! Det är SÅ underbara djur!

Tråkigt med missen :cry:

Jag hade ju uppehåll i två år på marsvin nä'r jag bodde i lägenhet men blev så där barnsligt lycklig när jag kunde skaffa igen :)

Ja, ingen är som min lilla Ebba :( Men hon har det bra nu så jag försöker tänka på att jag ska vara glad att jag fick ha henen så länge som jag fick.

Vadå inte rumsrena? Mina går på låda! :D Har små hörnlådor med spån i utsatta i köket. Funkar både som kissplats och sovplats. :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hyresrätt villa
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka