Mina katter är här!

Widerberg

Trådstartare
Jag skrev en tråd här för ett tag sen att jag hade planer på att skaffa katter. Några dagar senare PM:ade Vica som hade en kattmamma och tre bebisar som behövde nytt hem. Och jag var inte så svårövertalad till att ta två av dom små :)

Det har varit en lång väntan, men så igår kom dom äntligen! Och det var två riktigt blyga rackare som kom hem till mig.

Idag är det lite mer liv i luckan. Zäta har blivit hur tuff som helst och går runt och äger mitt hem :D Diza är väldigt, väldigt rädd och försiktig och ligger mest i en korg med handdukar över. Är inte så pigg på att bli klappad men efter en stund inser hon att det är nog inte så illa att bli lite kliad på trots allt ;)

Lite bilder på sötnosarna.

Zäta
023.jpg

033.jpg

Diza
024.jpg

Och båda två
036.jpg

Det ska bli så kul det här! :bump:

Sv: Mina katter är här!

Å du aaanar inte hur mycket jag saknar dem... Men jag vet att de inte kunde få ett bättre hem! :)

Kan tänka mig det :)

Igår kväll visade Diza att hon också vågar, jag såg i ögonvrån hur hon spanade in i vardagsrummet på mig och på Zäta som satt och lekte med en blomma. Sen dröjde det inte länge förrän hon också kröp in och lekte med ett snöre. Sen lattjade dom rätt bra hela kvällen :)

Och dom drog igång igen halv fem i morse... :D :rofl:

Och här är systern!

L'Aquila finns i ett stödhem i Malmö, förhoppningsvis får hon stanna!
laquila1.jpg

De är alla lite häftiga i färgen, inte minst mamma Médéa
3657297243_1e30682efb.jpg

Ursäkta Mentan för lite trådkap...

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
623
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 419
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 995
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka