Mina Kaniner

Sv: Mina Kaniner

alltså allvarligt TS du är precis en sån person jag aldrig skulle sälja minsta lilla hamster till. Att inte ta reda på vad kaniner äter innan man skaffar dem var det dummaste jag har hört. Jag skiter i om du blir ledsen nu för man ska absolut inte skaffa djur om man inte vet hur man ska sköta dem! Visste du ens att kaniner kan leva i över tio år? Fast egentligen ska jag inte skälla på dig utan på den som sålt djur till dig utan att du vet ett skit...

Håller helt med, sedan undrar jag var föräldrarna är och vilket ansvar de tagit? För jag kan inte i min vildaste fantasi tro att TS är myndig.

grrr :mad: jag håller på och skriver just en informationsbroschyr till föräldrar som ska köpa gnagare till sina djur, den blir inte färdig nog snabbt!

ne det är inte sant. Det ända är att dom har vinter päls längre och blir varma men tappar sin päls gasnka snabbt. Har själv 2 kanniner och dom var först inne kanniner sen fick dom bli ute kanniner. Så det du hört e falskt. Gösses en del kläcker konstiga saker utan veta vad dom pratar om. Lycka till. Ps ett tips om dom är ute kanniner så ta inte in och ut dom då skappar du igong cirkeln på fälla pälsen och då fryser dom när dom är ute. ds..

Jag har mina kaniner inne på vintern och ute på sommaren och de är inte blinda.

ne det är inte sant. Det ända är att dom har vinter päls längre och blir varma men tappar sin päls gasnka snabbt. Har själv 2 kanniner och dom var först inne kanniner sen fick dom bli ute kanniner. Så det du hört e falskt. Gösses en del kläcker konstiga saker utan veta vad dom pratar om. Lycka till. Ps ett tips om dom är ute kanniner så ta inte in och ut dom då skappar du igong cirkeln på fälla pälsen och då fryser dom när dom är ute. ds..

Jag har svårt att tänka mig att man endast riskerar att rubba balansen med pälsfällningar och dylikt, när min vet så sent som förr ett par veckor sedan påpekade att det är farligt att utsätta en kanin för stora, plötsliga temperaturskillnader (åt båda håll). (Han pratade rent allmänt om misstag som många okunniga kaninägare gör..)

Jag har svårt att tänka mig att man endast riskerar att rubba balansen med pälsfällningar och dylikt, när min vet så sent som förr ett par veckor sedan påpekade att det är farligt att utsätta en kanin för stora, plötsliga temperaturskillnader (åt båda håll). (Han pratade rent allmänt om misstag som många okunniga kaninägare gör..)

Som TS till exempel...

Nej ska man byta klimat från ute till inne ska det iaf göras på sommaren då skillnaden inte är så stor, och helst av allt ska man låta buren stå i t ex ett trädgårdsjul eller liknande en period så bytet sker succesivt.

Måste bara säga att jag gråter inombords när jag läser TS andra trådar... Vad ska man göra åt all denna okunskap som resulterar i misskötta sällskapsdjur? :cry: :cry:

Min kanin blir iallafall inte blind om den kommer in efter promenaden.
Men om det är mörkt ute och den kommer i ett ljust rum, så förstår jag ju varför det kan bli lite suddigt.

Inte tro på allt du hör eller läser :) ;)

Liknande trådar

Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 455
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
563
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: Efwa
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 565
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama