P
persika
Mina katter är 12 respektive 10 år. De börjar gå in på ålderns höst o ja medger att jag har blivit lite mer paranoid för deras hälsotillstånd. Jag vill ju att de ska leva för evigt!! Det jag undrar är hur ni sköter era gamla katter? Mina får samma behandling som de alltid fått, o tycks må bra! Men man vill ju vara lite extra noga såhär när de börjar bli äldre, så att det inte händer något.
De är avmaskade men inte vaccinerade, inte heller försäkrade. Har hållit sig friska hela livet. Katten på 12 år fick göra en allmän hälsoundersökning när han var runt 9 år för att kolla att allt stod rätt till - o det gjorde det Det man börjar märka är nu att han ser sämre o sämre. Han har en klar blick men det verkar som att han inte ser allt, o så har det varit länge. Han kan dock urskilja rörelser, men inte glasklart.
Båda katterna är i bra hull, dock är den ena lite väl matglad o överviktig
så skriv gärna hur ni tar hand om era gamla katter o ger mig tips på hur jag kan få dom att må ännu bättre!!
De är avmaskade men inte vaccinerade, inte heller försäkrade. Har hållit sig friska hela livet. Katten på 12 år fick göra en allmän hälsoundersökning när han var runt 9 år för att kolla att allt stod rätt till - o det gjorde det Det man börjar märka är nu att han ser sämre o sämre. Han har en klar blick men det verkar som att han inte ser allt, o så har det varit länge. Han kan dock urskilja rörelser, men inte glasklart.
Båda katterna är i bra hull, dock är den ena lite väl matglad o överviktig
så skriv gärna hur ni tar hand om era gamla katter o ger mig tips på hur jag kan få dom att må ännu bättre!!