Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag red också ut i skogen ensam när jag var ung. Och när jag var barn rökte man inomhus och åkte bil utan säkerhetsbälte också. Idag vet man bättre.
Det jag vill säga med det är att bara för att flera här säger att de red ut själva på sina (eller andras) ponnyer när de var unga, så betyder det inte att det är bra eller rätt att göra så.
Trådskaparens föräldrar vill inte att hon rider när hon är själv i stallet. Orsaken till det kan vi bara spekulera om, men oavsett vilket så är det föräldrarnas ord som gäller i ett sånt här fall. Ts tycker att det är trist, men det är faktiskt bara att acceptera. Ts får passa på att lära känna hästen bättre och visa att både häst och ryttare är pålitliga. Och om problemet är att sällskap saknas, då får man anpassa sig och rida när sällskap finns på plats.
Läste (eller snarare skummade) igenom tråden lite
Förstår verkligen inte varför du inte kan tänka dig bara umgås med hästen? Att ha häst handlar om mycket mer än bara rida. Jätte bra sätt att lära känna hästen är att leka/jobba från marken!
Jobba från marken behöver inte vara någon typ tömkörning. Det kan vara start och stopp, lednings övningar och sånt. Men självklart beror det ju på vad hästägaren tycker men att ha en medryttare som inte kan rida, träna från marken eller kan tänka sig sköta om hästen känns lite onödigt?Frågan är ju vad hästägaren tycker, hen vill kanske ha hästen riden och motionerad? Och jobba från marken, frågan är om TS kan det? Det brukar inte vara något man lär sig på ridskolan.
En unge/ungdom längre bak klarade inte av en brallis så hela gruppen fick bara skritta hela vägen hem , vi fick gå nån runda på en kilometer. Vi tanter på snällare hästar än småponnies var lagom muntra.Ungefär som ridskolehästarna förr när de inte fick gå i hage på vintern. Riktigt latcho-lajban-låda på våren vid första uteritten... Det var inte kul alls att vara i den gruppen som hade första uteritten på våren
Det jag minns var att det blev väldigt många tårtor att äta gången efter Tur att man var liten och ovetande på den tiden (för att inte tala om den tunna kasken till ridhjälm och avsaknad av säkerhetsväst)En unge/ungdom längre bak klarade inte av en brallis så hela gruppen fick bara skritta hela vägen hem , vi fick gå nån runda på en kilometer. Vi tanter på snällare hästar än småponnies var lagom muntra.