Min voljär och mina fåglar!

gadriel

Trådstartare
Nu är voljären färdig och jag hämtade mina fåglar igår :bump: :bump:

Det är fem undulater och en nymf och det lär väl bli några till sedan.
Ingen av dem är handtam men en av undulaterna vågar iaf komma fram och äta från hirskolven när man håller den.

Elvis sitter gärna på axeln och äter ur handen men tycker händer är lite läskiga men med lite lock och pock så satt han en stund på mitt finger så det blir nog bra med tiden :)

f1.jpg

f2.jpg

f4.jpg

Undulaterna:

f7.jpg

Nymfen Elvis:

fmina3.jpg

Sv: Min voljär och mina fåglar!

Åhh va fint :love: Ett paradis för dem :) Vilken sötnos den där undisen som sitter mellan de gula är :love: :)

Oj vad fint ni har gjort!!!!

Där kan de ju flyga!!

Ser ut som ni byggt i ett uthus eller stall, vad behöver dem ha för temperatur där?

Oj vad fint ni har gjort!!!!

Där kan de ju flyga!!

Ser ut som ni byggt i ett uthus eller stall, vad behöver dem ha för temperatur där?

Tack =))

Ja dom är ju liksom gjorda för att flyga ;) :D

Det är i en liten ladugård, kallar den Lill-Stallet, har mina marsvin och höns där. Undulater och nymfar är härdiga men det håller över nollan där i princip hela vintern utom när det är riktigt extremt kallt men då har jag värmelampa till marsvinen om det skulle behövas.

Klarar marsvinen att bo så?

Jag skulle så gärna vilja ha några marsvin, men i stallet mitt så har jag öppet nästan jämt och då blir det nog för dragit för dem.

Ja, fåglar är gjorda för att flyga, men hur många burfåglar får det?
:crazy:

Låter precis som min Amie :D Ibland är hon rent ut sagt som en ragata mot Aramis men han brukar förlåta henne ;) :D Vilka fina bilder på hemsidan :)

Klarar marsvinen att bo så?

Jag skulle så gärna vilja ha några marsvin, men i stallet mitt så har jag öppet nästan jämt och då blir det nog för dragit för dem.

Ja, fåglar är gjorda för att flyga, men hur många burfåglar får det?
:crazy:

Man får ha gnagare ner till 0 grader men vissa säger att marsvin klarar högst 10 +grader. Men mina mådde jättebra i vintras när det var som kallast och en fick t o m bebisar som klarade sig fint. Ingen har visat tecken på att frysa utan de har betett sig normalt hela tiden. Sen får de fri tillgång på hö förståss men även kraftfoder och sen rör de på sig väldigt mycket.

Ja drag är itne bra, lill-stalelt hrä är stängt hela tiden, både dörrar och fönster och det är välisolerat så det blir helt dragfritt.

Ja det skulel jag vilja veta, skulel må väldigt dåligt av att ha fåglar i bur om de nu itne får vara ute månag timamr varje dag och få flyga.

Låter precis som min Amie :D Ibland är hon rent ut sagt som en ragata mot Aramis men han brukar förlåta henne ;) :D Vilka fina bilder på hemsidan :)

;) Ja de är roliga. Igår när jag skulle ge Elvis lite hirskolv så vågade nästan alal undulaterna komma fram och äta och ett par av dem vågade till och med sitta på handen *glad*.

Det ser väldigt stort ut, men så har du ju ett par fåglar också. Jag har två stycken, dem får flyga fritt i mitt rum ibland, men deras bur är också ganska stor, den är 80x60 cm, så i den kan dem också flyga lite granna..
Men har du något tips hur jag ska få dem handtama? Bella är lite handtam, men Benjamin är skiträdd så fort man öppnar buren.. :confused:

Svara gärna på min MEJL!!

Liknande trådar

Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 864
Senast: alazzi
·
Småbarn Min son är väldigt blyg och tycker det är jobbigt när det blir mycket folk. Oftast räcker det med att han får vara i knäet eller i...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: turbofling
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 277
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 000
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama