Min valp har börjat kissa (och bajsa) i sängen...

R

Rigoletto

Min hundvalp är drygt fem månader och har tidigare varit 99 % rumsren. Nu har hon dom senaste dagarna börjat kissa och även en gång bajsat i sängen. Jag har bara kommit på henne en gång när hon kissade i sängen och den gången hon bajsade, och jag vet att man inte ska säga till dom om dom råkar göra inne, men då blev jag riktigt arg för hon får faktiskt inte gå upp i sängen och "planera" att göra det där.

Hon har väl kissat ca tio gånger i sängen totalt. Varför gör hon så och vad ska jag göra???

Vid vilken ålder kan man börja säga till dom om dom gör inne? Gör jag fel som blir arg när hon gör det i sängen??

Sv: Min valp har börjat kissa (och bajsa) i sängen...

Enkelt.. Låt det vara stängt in till sovrummet. :) Tills hon är 100% rumsren. Då är det bara att låta det vara öppet och problemet är löst :)

min hund pissade oxå i sängen så fort han fick chansen... och det höll på länge. Han var ungefär i din hunds ålder.. då satte vi för in till sovrummet och hade så ett tag. det räckte, nu är det fritt så han kan gå runt hur han vill och han pissar ingenstans.

Det är jättevanligt att valpar/äldre valpar kissar i sängen. Så var inte orolig, gör som råden du redan fått. Så förvinner det snart.

Liknande trådar

Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
426
Senast: movi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 198
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 619
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar