W
Whiplashr
Jag har ridit i ungefär 2 och ett halvt år på ridskola och har börjat tävla lite smått (: Jag har tävlat två stycken blåbärshoppningar , 40cm på ett 8-årigt halvblodsto (: Hon är jättefin och duktig på att hoppa men jag har ett litet problem . Ibland när jag galopphoppar med henne så river hon med frambenen "/ Jag tror att det är när det går för snabbt men jag är inte säker . Jag rider inte henne så jätteofta men hon är lite slö när man ska fatta galopp främst .
Är det någon som har tips på vad jag kan göra för att slippa rivningarna ? Vill prova 60 cm clear-round men jag vet inte om det blir för svårt på den här hästen .. "/
Vet inte riktigt hur jag ska göra för att hon ska hoppa av bra i galoppen . Jag tror som sagt att hon blir för snabb och obalanserad och för kort i språnget .
Är det någon som har tips på vad jag kan göra för att slippa rivningarna ? Vill prova 60 cm clear-round men jag vet inte om det blir för svårt på den här hästen .. "/
Vet inte riktigt hur jag ska göra för att hon ska hoppa av bra i galoppen . Jag tror som sagt att hon blir för snabb och obalanserad och för kort i språnget .