Min stackars häst..

R

Rene

Idag när jag kom ut till stallet och skulle hämta min häst, så ville hon inte följa med mig in. Jag går runt till andra sidan och där ser jag varför! Det hemska har hänt. Där hade hon en jätteskada.
Fick dra henne in i stallet för hon ville inte använda vä fram så gärna. Vad vi misstänker har hänt aär at hon har brallat lite och busat med de andra hästarna. Sen har hon halkat och glidit på ena sidan i en väldig fart in mot en sten där bogen tog emot. Hon har skrapsår på halsen och bogen är jättesvullen. Framför bogen finns en grop vilket vet sa berodde på att muskeln har gått sönder där. Så morgon bär det av till clinincen för röntgen. Inatt står hon på smärtstillande, stackarn. Usch jag har gråtit så mycket så jag orkar inte mer. Nu när man äntligen kommit igång med tävlandet och träningarna i western. Nu lär det inte bli någon ridning på ett bra tag.. Usch...:cry:

Sv: Min stackars häst..

Usch otäckt. Hoppas pållen kryar på sig fort :D

Tyvärr är det sånna smällar vi hästägare får stå ut med. Tråkigt är det när olyckan är framme.

Hoppas din häst kryar på sig snart

Stackars din häst o stackar dig oxå, alltid tråkigt när det händer något sånt!
Hoppas det går bra för er ändå och att hon repar sig snabbt utan komplikationer!!

Lycka Till!

Muskelskador läker ofta fort och utan problem. Ibland finns det kvar en grop eller ett hål som tecken på var muskelfibrerna gått av. Förhoppningsvis ska din häst med hjälp av smärtstillande/antiinflammatoriskt och försiktig motion snart vara OK igen.

Tack!
Var inne på kliniken idag och röntgade bogen,hittade inget direkt men om hon är öm om 2 v så ska det röntgas igen. Nu står hon på boxvila (10 Dar) med smärtstillande. 3 korta promenader om dagen. De sa att hon antagligen får en grop framför bogen. Hoppas bara att det inte påverkar henne. Det är muskeln som har att göra med att föra benet framåt som är skadat.

usch vilken otur!
stakars häst!:cry: tänk att ha den skadan själv....:eek:
hoppas det läker fint:bump:

Usch, vad hemskt!!!:cry: Hoppas hon blir bra igen!!

Jag hittade min häst så i våras... Hon hade ett decimeterstort köttsår på vänster has. Man såg ända in till benet och sen fortsatte såret ca 1,5 dm ner, det var som uppskuret... Antagligen blev hon jagad av två av de andra hästarna och sen hamnade hon nog lite under en av dem och blev trampad. Vi hade broddar fram på hästarna då....:eek: Något vi inte ska ha i år!! Så vi åkte till Helsingborg efter att jourveterinären varit ute och tagit hand om det mest akuta och sen blev det operation!! Men hon återhämtade sig helt, tack vare att senor och griffelben hade klarat sig!!:bow: Annars hade det nog inte vart mycket att göra....:cry:

Usch då, stackars er!!
Håller tummarna för att allt går fint och att ni snart är igång igen! :bump:

/EnWisa

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 659
Senast: Karminnie
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 997
Senast: Luff
·
Körning Är det någon här som råkat ut för någon olycka eller liknande vid körning? Hur har hästen funkat sen som körhäst? Eller la ni av med...
Svar
15
· Visningar
3 396
Senast: Zarro
·
S
Hästvård Nu skriver jag igen här är det inte sträckningar så är det annat Kom hem från stallet för ca en halvtimma sen, blev en lång kväll i...
Svar
1
· Visningar
808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar