Min son vägrar krypa!

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

emci

Min son är nu 8 månader gammal och han vägrar att krypa:mad: .
Hur tar han sig fram då -jo han rullar:rofl: . Han rullar hit och dit över hela golvet och fort går det! Han är väldigt skicklig på sitt rullande och tycker väl det är hur bra som helst men jag vill ju hellre att han kryper!
Har ni nåt bra knep för att få honom att krypa eller går det ens att lära dom det om de själva inte väljer det?
Han kan inte heller sätta sig själv ännu men sätter man honom upp så sitter han stadigt och bra!
 
Sv: Min son vägrar krypa!

Det kommer! Min äldsta rullade också fram, mycket klurigt! Kröp vid 10 mån och gick vid 11 mån...
 
Sv: Min son vägrar krypa!

Sen finns det barn som aldrig ens lär sig krypa ordentligt, utan har egna knep.Utveckligen är helt normal ändå :D

Han kommer säkert lära sig gå som alla andra barn även om han inte kryper.Att han inte kan sätta sig upp vid 8 månader är oxå helt induviduellt från barn till barn.Han kanske är "bättre" på något annat??
 
Sv: Min son vägrar krypa!

har inga egna barn än, men jag vet att min storebror hade mycket lustig "kryp"teknik, nämligen att han gick kräftgång, baklänges mao!
det löste sig när han fick träffa jämnåriga barn och se dom krypa, då gick det väl upp ett ljus och sen den dagen kröp han glatt som man "ska".. :D
 
Sv: Min son vägrar krypa!

Elin gick när hon var drygt tio månader, och lärde sig krypa när hon var elva månader... innan dess tog hon sig fram på något underligt sätt, men krypa skulle jag inte vilja kalla det...

Så ta det lugnt, låt honom rulla sig runt så kommer det vart eftersom...
 
Sv: Min son vägrar krypa!

Min dotter tog sig också fram genom att rulla. Hon gjorde så ända tills hon var 11 månader. Sen kröp hon i ca en vecka och efter det så ställde hon sig upp o gick. Alla barn har olika teknik att ta sig fram på och alla sätt är lika normala.
 
Sv: Min son vägrar krypa!

Emma sitter och kryper... hon "sitter" med ena benet och sparkar sig fram med det andra samtidigt som hon kastar fram armarna och drar sig fram med handflatorna... och fort går det... alla sätt är bra utom dom dåliga :idea:
 
Sv: Min son vägrar krypa!

Mitt första barn rullade också, började krypa vid 11 månader och gick när hon var dryga året.
 
Sv: Min son vägrar krypa!

Min son har en en månad äldre kusin.

När kusinen var nio månader gick han, medan min son inte ens hade funderat på att börja krypa. Kusinens föräldrar gav hela tiden pikar om detta så till slut fick jag säga "Jaja, han är väl efterbliven!" vilket fick tyst på de flesta dumma kommentarer.

Vid elva månader tyckte han det var dags att börja krypa, och vid ett år gick han.

Alla sätt att ta sig fram är bra :)
 
Sv: Min son vägrar krypa!

Min äldsta son tog sig inte fram öht förrän han var 10-11 månader och då rumphasa han. Gick med stöd vid 1 år. Släppte taget helt vid 15 månader och sedan dess har han gått överallt.

Mellangrabben kröp vid 6 månader men allt gick bakåt. Även han gick helt utan stöd vid 15 månader men åkte vagn tills han var 20 månader.

Minsting har kört någon variant av rumphasning oxå och han är i dag 18 månader och går överallt.

Så bry dig inte om att han inte kryper. Min äldsta grabb lärde sig krypa långt efter att han gick. :)
 
Sv: Min son vägrar krypa!

Båda mina barn crawlade (som soldaterna i krigsfilmer) istället för att krypa och gick vid 10 och 11 månaders ålder. De tog sig fram mycket effektivt! En vänninas son krypte ytterst lite utan satt helst i skräddarställning. Vid 11 månders ålder ville han inte resa sig ännu och om de lyfte honom för att få honom att räta ut benen så håll han kvar dem i skräddarställning:D , såg mycket komiskt ut. Han gick sent och stappligt men det rättade till sig inom några månader.
 
Sv: Min son vägrar krypa!

Skönt att höra att man inte är ensam om detta!
Det är väl bara att vänta och se vad som händer!
Tusen tack för alla svar!:)
 
Sv: Min son vägrar krypa!

Min yngsta kröp bara i en vecka innan han reste sig och gick strax innan 1-årsdagen. Innan den här krypveckan satt han som en buddha var man satte honom. Han tog sig ingenstans alls vilket var ganska bekvämt med en 2,5-åring i huset som inte hade några som helst problem att ta sig fram vare sig högt eller lågt...

Jag känner igen det där någon sa om kommentarer ifrån andra som hade "tidiga" barn, men jag brukade jämföra finmotoriken med deras barn istället, för min unge var väldigt duktig på att pilla med småsaker istället.
 
Sv: Min son vägrar krypa!

Kul att läsa om så många andra "rullare" ingen jag käner hade någonsin sett nått barn rulla sig fram som Emil, han var en sevärdhet...Han var ganska gammal (kommer inte riktigt ihåg) när han började krypa och vägrade att överhuvudtaget stå upp förren han var runt 10 mån, han gick vid ca 13-14 mån.
 
Sv: Min son vägrar krypa!

Ingen av mina pojkar har krypit innan skolgymnastiken typ. Den ena var tidig (8 månader) med att gå runt möbler som stöd och däremellen åkte han på rumpan. Han gick vid 13 månader. Tvåan åkte bara på rumpan och började sedan gå vid 14 månader. De har klarat sig bra ändå :D
 
Sv: Min son vägrar krypa!

Basilika skrev:
Den ena var tidig (8 månader) med att gå runt möbler som stöd och däremellen åkte han på rumpan. Han gick vid 13 månader. D

Lämnar ämnet lite...:angel:

Dominic kröp vid 6 månaders ålder, gick med stöd när han var 7 månader och tog sitt första steg när han var 8 1/5 halv månad, lärde sig springa när han var 13 månader ...Vadå tidig :banana:
 
Sv: Min son vägrar krypa!

KisseNova skrev:
Lämnar ämnet lite...:angel:

Dominic kröp vid 6 månaders ålder, gick med stöd när han var 7 månader och tog sitt första steg när han var 8 1/5 halv månad, lärde sig springa när han var 13 månader ...Vadå tidig :banana:

Min tvåa är precis sån. Mer högt än lågt numer dessutom. Hade hellre haft en lugn unge som man vågade släppa blicken från en liten stund i alla fall...
 
Sv: Min son vägrar krypa!

Nej, det är verkligen ingen merit att ha barn som går långt innan de är mogna för det :crazy:
 
Sv: Min son vägrar krypa!

jag har en son på 9 månader snart, om några dagar, han kryper minsann inte, men han ålar ganska snabbt, fast han uppskattar inte det heller egentligen, gillar inte alls att vara på golvet.:D har väl skämt bort honom med gå stolen, suck. men han ålar som sagt under protester, efter en om man lämnar honom i ett rum. och sätter man honom någonstans så sitter han där.
På bvc sa de att de måste lära sig krypa, det var något i hjärnan som måste samarbeta, för att det ska klara av andra saker senare...vet inte alls om detta är sant, är det någon som hört något liknande?
Han kryper iallafall inte, gör inte en ansats till att ta sig upp på alla 4a när det går lika bra att åla runt!:D
 
Sv: Min son vägrar krypa!

Det där med krypet sa det till mig oxå när min äldsta var liten. Tydligen så handlar det om ett visst rörelsemönster som just killar inte övar upp som äldre heller sedan tydligen. Men kryper de som 2 åringar så är det ingen fara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 264
Senast: Liran
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 966
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 139
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 661
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp