Min ridbana är i akut behov av nytt underlag vad ska jag välja?

M

Marlenè

Vill ha mera svikt på banan som idag är ganska stum och hård med endast sand som ytskikt,vad ska man då välja för underlag?
Vad finns det att välja på?
Har hört talas om gummiflis och barkblandning hur är dessa underlag hoppas någon har erfarenhet!
Tacksam för alla tips och råd :)

Jag har bark underst och sedan ett fint sand och överst ett sand som heter 08
Jag har ett perfekt underlag som ALLA berömmer :D

Tack för svaren!
Men vad är kvistmassa det har jag aldrig hört tidigare :confused:

Och sedan en fråga till " mysko" hur tjockt lager har du med barkunderlag och vet du vad det kostar?
Likaså hur mkt sand är lämpligt att ha över?

Snälla någon mera kan väll ta sig tid och ge mig lite bra tips på underlag. :bump:
Är även lite bråttom eftersom jag tänkte göra om ridbanan inom det snaraste nu under min semester.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 202
Senast: LaMagia
·
Anläggning Har idag en ridbana med sang underlag , är egentligen jätte nöjd med den , men det måste fyllas på mer underlag . Men vad ska jag välja...
Svar
0
· Visningar
601
Senast: ankic
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 417
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 991
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar