M
Michayla
Jag hade ute min veterinär idag för och fixa pass till min Shetlandsponny som vi haft i 5 år. Vi skrev aldrig något kontrakt eller något kvitto när jag köpte honom och det finns inga papper på honom mer än ett gammalt vaccinationsintyg där det står att han är född 2005, vilket veterinären idag kunde fastställa att han även var enligt tänderna så det verkar stämma.
Innan man chipmärker en häst kollar man för säkerhetsskull att hästen inte redan är chipmärkt och jo, det var han. Så, någonstans finns det alltså papper på honom? Frågan är bara var? Försökt söka på hans chipnummer på Svenska Hästavelsförbundets hemsida men där verkar han inte finnas med i registret.
Kan det vara så att förra ägarna chipmärkt honom men sedan inte skickat in papper för registrering så att han fått sitt pass? Eller har han blivit stulen och någon kanske faktiskt saknar honom? Man vet ju aldrig.
Undrar bara hur jag ska gå vidare nu. Hoppas att någon kan hjälpa mig!
Innan man chipmärker en häst kollar man för säkerhetsskull att hästen inte redan är chipmärkt och jo, det var han. Så, någonstans finns det alltså papper på honom? Frågan är bara var? Försökt söka på hans chipnummer på Svenska Hästavelsförbundets hemsida men där verkar han inte finnas med i registret.
Kan det vara så att förra ägarna chipmärkt honom men sedan inte skickat in papper för registrering så att han fått sitt pass? Eller har han blivit stulen och någon kanske faktiskt saknar honom? Man vet ju aldrig.
Undrar bara hur jag ska gå vidare nu. Hoppas att någon kan hjälpa mig!