M
minnisjasmin
För någon månad sedan så var jag ut och red med ponnyn och hon hade tidigare på den samma ridturen varit lite orolig pga av det var nån älg i skogen brevid elr nåt sånt så hon var orolig då deet kom bilar, men sen så hörde jag att det kom en bil som körde fort så jag hoppade av henne och gick med henne, och bilen som kom gjorde det sämsta man kan göra, bilen tutade, Efter det så blev ponnyn rädd och började hoppa omkring då det kom en bil och hoppade ut framför bilar. Då jag rider med en annan häst så går det oftast ganska bra men jag vill inte rida själv för jag vet hur hon är.
De två senaste ridturerna så har hon inte reagerat nånting alls för bilar som kommit körandes, fast vi red tillsammans med en annan häst då. Så jag undrar om hon med tiden förstår att bilar inte är farliga eller om det på nåt vis går att träna bort det?
De två senaste ridturerna så har hon inte reagerat nånting alls för bilar som kommit körandes, fast vi red tillsammans med en annan häst då. Så jag undrar om hon med tiden förstår att bilar inte är farliga eller om det på nåt vis går att träna bort det?