Min pojkvän är med på match

Sv: Min pojkvän är med på match

Gimlan: Jo men det har jag väl sagt själv? Att jag vet begränsningarna, men att jag är nöjd idag. Mannen är alldeles för speciell för att bara gå förbi känner jag. Jag kan ju erkänna att när jag låg i snön och väntade på ambulansen i över en timme så kände jag att jag inte ville missa upplevelsen. Vi hade brutit kontakten en tid innan olyckan för att jag kände att det inte var rätt, efter olyckan blev jag mer ego. Väldigt mkt mer ego faktiskt :o

Jag svarade bara på ditt inlägg, att jag verkligen inte förringar den typen av relationer, samt att jag förtydligade min bild av det eftersom du rätt spydigt frågade om den typen av relation inte gilldes.

Jag har inte läst alla inlägg heller, och folk får ha vilka relationer dom vill, så länge de inte skadar andra inblandade.

Jag tänker mig bara in i sambons situation.

Vem vet, mannen och Kimmis kanske lever lyckliga i alla sina dagar?

Fast vad jag utläser så är det i alla fall så att mannen har en relation (med Kimmis) som är etablerad (inte ett ONS) men som inte sambon vet om. En fast relation vid sidan av samboskapet.

Det kan man ju säga vad man vill om, absolut. Men att det är rätt ruttet mot sambon går väl knappast att komma undan?

Med ditt resonemang skulle man alltså aldrig kunna bedra en partner i framtiden, bara för att man hittills inte bedragit någon? Haha. Då skulle det inte finnas någon otrohet - men det gör det, i mängder.

Om det var svar på mitt inlägg får du nog läsa det igen :) jag tror INTE att man är antingen den otrogna "typen" eller inte, har vart otrogen själv men inte i alla relationer. Men har man vart otrogen så tror jag det är lättare att vara det igen?

Haha, det tvivlar jag dock starkt på :D

Oavsett så vet sambon om att han är kär i en annan, och hon vet tillomed om min namn, hur vi träffades osv osv.

Men visst håller jag med om att det är ruttet ändå, det går inte att komma ifrån. Och mannen i fråga dömer sig själv betydligt mer än vad jag gör kan jag tala om.

Gimlan: Spydig med alla de blinkningarna? Då ber jag om ursäkt, jag skojjade lite med dig bara :D

Om det var svar på mitt inlägg får du nog läsa det igen :) jag tror INTE att man är antingen den otrogna "typen" eller inte, har vart otrogen själv men inte i alla relationer. Men har man vart otrogen så tror jag det är lättare att vara det igen?

Det beror nog på VARFÖR man är otrogen tror jag.

DVS som min fd sambo, som tog vad som helst, när som helst, ja absolut! Han lär nog vara otrogen många ggr under sitt liv. Jag fick aldrig något svar på varför han var otrogen, han visste själv inte varför. Efter mkt om och men så fick jag svaret att han kände att hästarna var viktigare än vad han var, och han därför sökte bekräftelse från annat håll... Yeah... right, den tror vi på :meh:

Är man otrogen för att man får känslor för nån annan så tror jag inte det är lika stor risk för "återfall", förutom om man då får känslor för någon annan igen då förstås. Och då beror det nog på hur lätt man har för att bli kär gissar jag med.

Haha, det tvivlar jag dock starkt på :D

Oavsett så vet sambon om att han är kär i en annan, och hon vet tillomed om min namn, hur vi träffades osv osv.

Men visst håller jag med om att det är ruttet ändå, det går inte att komma ifrån. Och mannen i fråga dömer sig själv betydligt mer än vad jag gör kan jag tala om.

Gimlan: Spydig med alla de blinkningarna? Då ber jag om ursäkt, jag skojjade lite med dig bara :D

Men då så då är ju inte sambon ovetandes och har tydligen accepterat även er relation, då har jag inga invändningar tre vuxna personer där alla vet förutsättningarna och är nöjda med det. Gillar inte sambon läget så hade ju hon avslutat deras relation :)

Hon gillar inte läget alls överhuvudtaget kan jag tala om, men vill försöka lappa ihop deras förhållande ändå, som jag har förstått det.

Sen är hon nog inte medveten om vidden av vår relation, bara att han har känslor för mig.
Så helt "rumsrent" är det ju ändå inte.

Alltså när jag läser om nätdejting här så inser jag att om jag ska ha en relation igen så får jag säga upp min uppkoppling. Jag skulle bli helt manisk på alla jävla sajter han kunde tänkas vara och uppföra sig som en idiot på:yuck:

Internet är ett jättebra sätt att hitta vettiga objekt för relationer på. Man måste bara undvika de sidor som är avsedda för just dejting... Jag träffade både min nuvarande sambo och mitt ex(som fortfarande är en god vän till mig) på ett community. Visst kan det hända även där att man får meddelanden i stil med "Hej. Vad fin du är." trots tydlig relationsstatus. Dock är de alltid relativt oskyldiga och är lätta att avfärda genom att vara totalt socialt inkompetent och svara "Hej. Tack." och sedan bara bli gradvis otrevligare om de fortsätter att skriva.

Som om en person som är otrogen i sin relation skulle ha en viss egenskap som hen sedan kommer att uttrycka i alla relationer. Otrohet är inget karaktärsdrag.
Nej, alltså, jag tänker att det beror helt på hur otroheten sett ut och alla andra omständigheter runtomkring. Jag tror också att alla skulle kunna vara otrogna under "rätt" omständigheter.

Däremot tror jag absolut att det är lättare för de flesta att vara otrogna andra och tredje gången mot sin partner, än vad det var första gången. Tröskeln kan kännas väldigt hög första gången (som med mycket) men sedan blir det lättare och lättare. Likaså skulle jag dra mig för att ge mig in i en relation med någon som alltid varit notoriskt otrogen, som hetsar efter nån form av bekräftelse eller vad de nu är som driver dem.

Eller jag vet inte. Calazirya är nog nåt på spåret tror jag när hon säger att det möjligtvis är lättare att vara otrogen igen inom samma relation, men att det inte nödvändigtvis behöver vara det i nästa relation.

Jag tror att vi är på väg i samma riktning..

Sedan tror jag absolut att det har betydelse om varför man var otrogen, bekräftelse eller att man helt enkelt föll för någon annan (som du också är inne på). Bekräftelseotrogna har möjligtvis i min tanke lättare att vara otrogna i de relationer dom ger sig in i, men det är ju bara om bekräftelsen inte tillgodoses i förhållandet?!

Jo, inom samma relation kan jag också tänka mig. Det som fick en att vara otrogen första gången där finns förmodligen kvar.

Men det där en gång otrogen, alltid otrogen, det ser jag inte som en naturlag.

Jodå, jag vet allt det. Min förra sambo träffade jag på ett diskussionsforum om ett gemensamt intresse. Det är ett jäkla bra sätt att träffas, tycker jag, då delar man i alla fall något som är viktigt för en :)

Ja, jag ser ju att du säger det. Men du säger inget om varför du tror det.

Sedan tror jag absolut att det har betydelse om varför man var otrogen, bekräftelse eller att man helt enkelt föll för någon annan (som du också är inne på).
Absolut!

Bekräftelseotrogna har möjligtvis i min tanke lättare att vara otrogna i de relationer dom ger sig in i, men det är ju bara om bekräftelsen inte tillgodoses i förhållandet?!
Tror det helt beror på vad för bekräftelse man är ute efter, vad det är man saknar. Vissa gillar helt enkelt the thrill av att ragga ut och ha ONS, även om de skulle vara i en relation. Man gillar det det ger helt enkelt - och det är ofta något som inte kan kompenseras för vad de har eller får hemma. Däremot är det ju något annat om man känner sig osedd i sin relation, det funkar inte som det borde, och så träffar man någon som faktiskt SER en helt plötsligt.

Eller nåt.

mandalaki: Ja, nej, det är absolut ingen naturlag. Givetvis inte.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka