Sv: Min pojkvän är med på match
Delvis knapplån, för det är så många inlägg som jag skulle kunna svara på.
Jag ser en skillnad i de som är otrogna för sexets skull, oavsett om det skulle handla om något osunt, att man inte passar i en tvåsamhetsnorm eller att man inte känner sig tillfredsställd på just det planet i sitt förhållande(man kan ju vara jättenöjd i övrigt) versus de som behöver konstant bekräftelse.
För de senare tror jag inte sexet i sig är så viktigt, de kan nog mycket väl nöja sig med ragg och att finnas med på dejtingsajter. Det är mycket möjligt att de till och med intalar sig själva att de är där enbart för att träffa nya kompisar men de behöver bekräftelsen av att vara åtråvärda som partners, antingen rent sexuellt eller mer långsiktigt, och har svårt att vara utan den kick som varje förfrågan om en dejt ger.
Jag har varit tillsammans med den typen av person två gånger. Den första gången var jag bara tonåring, och där gick det till fysisk otrohet. Den andra gången var för några år sedan, vi träffades på en dejtingsajt och jag upptäckte - surprise - att han inte avslutat sitt konto där när vi varit tillsammans ett halvår. Detta trots att han var mycket mer på i förhållandet än vad jag var redan från början. Att ha en flickvän var verkligen superviktigt för honom, ändå hade han varit otrogen flera gånger i sitt tidigare äktenskap och när jag kom på att han hade fortsatt kontakt med en av de tjejerna trots att han lovat att bryta(det är en diskussion för sig, jag är inte särskilt svartsjuk men han tog verkligen fram det sämsta i mig) så fick det vara nog för mig. Jag fixar mycket men inte att en partner ljuger för mig.
Han insåg dock inte varför jag blev så upprörd och var mest ledsen för sin egen skull - det krävdes att jag frågade om han inte tyckte att han gjort fel för att han skulle be om ursäkt. När jag förklarade att jag inte var intresserad av att fortsätta förhållandet bröt han ihop. Totalt. Så han ville verkligen inte förstöra det förhållandet men han fixade inte att vara utan uppmärksamheten han fick från andra potentiella partners även om han kanske egentligen inte ville ha ett förhållande med dem. Det är är för övrigt även den typen av person som har tusentals vänner på facebook eftersom han blir vän med alla han någonsin träffat.
Jag tycker oerhört synd om den här typen av personer för det måste vara ett helvete att inte känna att man duger om man inte får det bekräftat av olika människor hela tiden. Samtidigt så är de ju smått omöjliga att ha ett vettigt förhållande med också.