Min nya jaktgolden...

Sv: Min nya jaktgolden...

Antagligen för att det är ovanlig hundras, jag har inte frågat;)

I denna lilla staden är allt dessutom väldigt utseendefixerat så det är säkert många som tror att jag har dem som en inredningsdetalj och de vill väl se om de matchar soffan:D

//E

haha okej....:crazy: :D

kl

Pumah: Hur går det med den lilla?:d
Jotack, det går så bra så, hon är helt underbar:love: Hon är 12 veckor nu och hittills har vi koncentrerat oss på kontakt och inkallningar och att sitta o vänta vid matskålen. Lite apportering har vi provat också. Senaste veckan har vi ägnat oss åt att hon ska sitta stilla och hålla kontakt med mig innan hon får springa iväg, det går jättebra fast hon är väldigt ivrig;) Men det är ett måste, så gör jag med alla mina valpar.
Här är en bild från förra veckan - full fart till mig med apporten:love:

iza_11v_apport.jpg

Tack! Ja, hon är verkligen duktig - väldigt lyhörd, snabb som en liten toped och samtidigt väldigt cool. Hon verkar ha fått precis det hon ska ha, lilla damen :love: Det gäller bara för mig att förvalta de goda egenskaperna på rätt sätt nu...

Spontant tänkte jag dra ett skämt och fråga om jag fick låna henne och gnugga henne lite mot Billie för att se om det skulle smitta av sig. Men sen kom jag ju på... jag är rätt (mycket) nöjd med Billie idag faktiskt. :idea: Dags för mig att kasta min gamla bild av Orkanen Billie. :bump:

10693277.jpg

"You talkin' to me...?"

Vilken urgullig bild... vad söt hon är!
Skönt att höra att du är nöjd med din hund nu, säga vad man vill - men nog har du lärt dig en hel del på den hunden?

Ja det har jag verkligen gjort! Även om det har varit väldigt motigt på vägen och jag har varit nära att ge upp flera gånger så är jag idag otroligt glad att jag orkade fortsätta.

50% av cred till bukefolket och 50% cred till min instruktör för det.

:bow:

Åhh, så underbart söt! Jaktgolden är verkligen superfina! :love:

Till alla:
Tack så mycket:bow:
Fortsättning följer om lilla Fröken Bus och hennes utveckling...

Så det blir ingen kull alls i år?
Jag som med spänning följt det på din hemsida.:)

Så det blir ingen kull alls i år?
Jag som med spänning följt det på din hemsida.:)
Jaså du;) Nej, jag bestämde mig för att vänta till nästa löp. Det är ett stort överskott på goldenvalpar just nu och det passar bättre rent praktiskt för mig att vänta med parningen till feb/mars nästa år.

Jaså du;) Nej, jag bestämde mig för att vänta till nästa löp. Det är ett stort överskott på goldenvalpar just nu och det passar bättre rent praktiskt för mig att vänta med parningen till feb/mars nästa år.

Hon har inget löp i höst då?:angel:

iza16v_huvud_skugga.jpg

Lite uppdatering om lilla fröken Bus;) Hon är nu 4 månader gammal och har just idag apporterat fågel för första gången! Jag som har tyckt att motivationen på dummies har varit lite "sval" blev glatt överraskad när jag fick se en helt annan intensitet på fågel - härligt:) Så det här var uppenbarligen hennes grej! Hög motivation på söket och jättefina apporteringar... kan man bli annat än glad:)

Liknande trådar

Hundavel & Ras står i valet mellan Jaktgolden eller jaktlabrador, jag kommer inte behöva en världsmästare och sikta att komma högst i tävlingar, vill...
Svar
16
· Visningar
2 144
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 230
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar