Min nya jaktgolden...

pumah

Trådstartare
... har gjort entré här hemma, vad sägs om denna lilla sötnos?
disa_8v.jpg

Sv: Min nya jaktgolden...

Så underbar! :love:
En riktig golden ;)

Vart bor du? Kommer vara en mässa i Jönköping på Elmia näst nästa helg (kristihimelsfärd). Elmia Game Fair.. massa jaktprylar och vackra hundar att titta på! :)
Jag ska dit i år igen och klappa weimaraner ;) :d :rofl:
Är inte bara därför jag åker dit dock :D :angel:

//Mimmi

Senast ändrad:

Men nuttan då så söt man kan vara....! :p

Fast jag är inte det minsta frestad, har fullt upp ändå... :D

Haha, du kan åka ner till mig och klappa weimaraner;) Det brukar ändå vara jag som är där med mina grå:D

//E

underbar:love:
trodde inte att det fanns golden kvar med den gamla härliga färgen..
vart har du hittat den godingen?
prillan

Jag har väl varit där ca 5 gånger o då brukar jag alltid gå till den montern o sitta o klappa ett tag ;)
Brukar det vara du alltså? :D

ååååååååhhhh.....:love: Är han till salu måntro???:angel:
Bara han växer till sig så kommer jag och snor han.........:o :p

Har du någo planer för framtiden med vovven???

Men, jag trodde inte du skulle ha fler? Orättvist :mad: ;)

Har du omplacerat dem andra?

//E
Jag planerade ju att para min egen tik i vår/sommar men eftersom det är ett otroligt överskott på goldenvalpar just nu så väntar jag till nästa år. Den här lilla tjejen kommer från en uppfödare i Årjäng och är en av tolv valpar! Det finns valpar kvar, om nån är intresserad av en golden att jobba med;)

Hannen har jag omplacerat, ja. Han kräver mer än jag har tid för och bor nu hos en tjej som jobbar väldigt mycket med honom:) Så det löste sig på ett bra sätt!

Inte i montern, jag brukar gå runt:D

Mina kompisar vägrar numera gå på stan med mig om jag har jyckarna med, eftersom folk stirrar :crazy: Jag har vant mig, men de tycker att det är obehagligt.

//E

varför stirrar de???:confused:

till pumah: Jooo, det skulle nog passa med en liten rackare här med flatten..:) Tyvärr har jag inte tid att träna två hundar...

Jätte fin!! är själv ingen golden älskare vanligtvis men när man ser en med den underbara färgen blir man ju nästan kär!!!

varför stirrar de???:confused:

Antagligen för att det är ovanlig hundras, jag har inte frågat;)

I denna lilla staden är allt dessutom väldigt utseendefixerat så det är säkert många som tror att jag har dem som en inredningsdetalj och de vill väl se om de matchar soffan:D

//E

Liknande trådar

Hundavel & Ras står i valet mellan Jaktgolden eller jaktlabrador, jag kommer inte behöva en världsmästare och sikta att komma högst i tävlingar, vill...
Svar
16
· Visningar
2 144
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 230
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar