Min morgon med sonen!

nevin

Trådstartare
Måste bara berätta om lilleman härhemma.


Han började igår med att gå och lägga sig halvåtta som vanligt, somnade bums och sov gott fram till halvett ca då han gnydde lite efter mat. Han äter i sömnen så det gick fort och lätt, jag somnade om och tänkte att "nu får vi sova till morgonen, vad skönt"


Jo tjena, halv två vaknar jag av att en liten hand kittlar mig under armen, och när jag öppnar ögonen möter jag lillemans JÄTTEpigga ögon som bara glittrar av BUS! Hmm, in med nappen, säga godnatt och försöka somna om, men nej. Lilleman leker med fötterna, pruttar med munnen så man dels blir störd av ljudet, dels dyngsur av spott.....


Framåt 4draget äter han lite till, somnar och jag drar en lättnadens suck och tror igen att det nu ska få bli lite sömn.....

7: Brum, brum, spott, sparka med fötterna, slicka på mammas arm, brum igen, hoho, små grymtljud och börja om..... jaja, upp med morsan då, byta blöja, få ligga naken på mattan en stund är skönt. Mamma lämnar barnet en halv minut för att få kissa och vakna när det blir tyst som i graven på lillemans rum. In fort som attan och vad möter man? Jo, man ser en naken bebis, som ser helnöjd ut. i handen ligger något brunaktigt, väldigt likt bajs faktiskt..... Och ja, det var det. Han har då på en halv minut lyckats bajsa, hasa sig i position, dragit med sig sig bajs över hela kroppen, tagit hela handen full och kladdat in hela mattan med eländet med.....


Upp med pappa med som får assistera vid operation "sanering av barn, matta och golv"....... Mysigt värre!


hur är era mornar med era barn?
 
Sv: Min morgon med sonen!

Vilken härlig natt:D Matilda lägger sig vid 21:30 snåret och sover till 08:00 ungefär. Sedan ligger hon och jollrar en stund innan hon vill gå upp vid 08:30.
 
Sv: Min morgon med sonen!

:rofl:

Igår hände något liknande mig.

Jag och Arvid klev upp på morgonen, jag tog av hans blöja, så han skulle få vädra lite på en bit plastad frottè (tur att jag hade den) Jag gick iväg för att göra mat åt hunden, kommer tillbaka, och då såg Arvid ut som :eek::crazy:... Han hade bajs ÖVERALLT, och det stank (jäkla gröt) Från fotknölarna och upp på ryggen och magen. Bajs mellan tårna, bajs i naveln, ja, överallt.

Det var bara att ta honom, ropa på sambon, hålla honom under armarna, och duscha av honom...

Jag var ju tvungen att ta en bild på eländet, men den törs jag inte lägga ut här, folk spyr väl! :angel:
 
Sv: Min morgon med sonen!

:rofl::rofl:, det låter det! De är lite småäckliga ibland, de små liven:D

Min lilleman brukar faktiskt passa på när han är naken, men jag brukar hinna med att rädda det som räddas kan.... Inte idag dock.


Att han inte sov bra inatt tror jag beror på att han har lite feber och är väldigt snorig, det är tur att han är så go´och glad jämt. Han skriker aldrig på natten, bara jollrar lite innan maten kommer. Och så det här inatt då, han pratade nästan hål på öronen, knasbarn! Tur att det bara har hänt en gång och jag håller tummarna för att det inte händer igen, mamma i huset är osm ett lik idag!
 
Sv: Min morgon med sonen!

Våra mornar är numera ganska lugna, Miranda (5 månader) vaknar vid 07 och först ligger vi och gosar ett tag. Sedan ligger hon på golvet och leker medan jag äter frukost och läser tidningen. Därefter får hon ligga på badrumsgolvet och leka "naken-fis" och titta på medan jag dushar, brukar avsluta med att även dusha av henne. Just ligga och sprattla i varma badrummet är dagens höjdpunkt- hon älskar att titta på mosaiken, tvättmaskinen, vattnet o.s.v. Oftast gör hon dagens bajsning då också- man får vara snabb med papper :D
 
Sv: Min morgon med sonen!

Våra mornar består utav att Loke väcker oss genom att prata väldigt mycket. En liten stund senare får han mat och vill han inte somna efter det så går vi upp. Han får ny blöja. Sätter honom i gåstolen så man får chans att smita iväg och göra frukost.
Han sitter och leker ivrigt i sin gåstol tills en liten stund senare då man hör honom krysta och stånka. Han sitter och skiter i gåstolen.
Vi har börjat med att kalla gåstolen för bajsstolen eftersom han nästan ALLTID skiter i den :p
Tack och lov att han har blöja på sig för annars hade det väl varit bajsränder överallt! :D
En stund senare får han frukost.
Det blir lek och bus.
Han krälar tvärs över golvet,(man lägger honom på magen på sin päls) blir jättetrött och vill sova en stund.
 
Sv: Min morgon med sonen!

hur är era mornar med era barn?

Vi går aldrig upp före klockan 9 :angel: om vi inte måste iväg på något och då kan jag lova att sonen har sämre morgonhumör än mig när han blir väckt tidigt ;)

Där emot brukar han till 99% alltid bajsa precis när jag tagit av blöjan på morgonen, han verkar ha någon bajsa i blöjan fobi eller nått ;)



Där emot bajsade han i soffan i veckan :rofl: Som tur var låg han på en stor handduk som var ordentligt vikt så inget kom på soffan som tur var.
 
Sv: Min morgon med sonen!

Vad härligt det lät ;)

Idag hade vi en barnfri morgon, Emil sov hos mormor och morfar för första gången. Känns jättekonstigt men samtidigt ganska skönt. Den lille skiten, senaste tiden har han vaknat mellan 04.30-05.30 men idag tog han sovmorgon till kl 8. Men så går det väl när man sover mellan mormor och morfar.
Så, första gången på snart 1.5 år hade vi ingen liten kille här hemma!
 
Sv: Min morgon med sonen!

Jag måste beskriva en normal morgon också, så ni inte tror att alla våra mornar ser ut som jag skrev högst upp:D


Normalt somnar lilleman kl 19.30, plus/minus någon halvtimma. Han sover till 00.30-01.00, då han gnyr lite efter mat. Han brukar oftast bara hoa lite och så äter han i sovande tillstånd, så det går fort och vi somnar om på en kvart.

Sen vaknar han vid halvfem-fem, äter en slurk till på samma sätt osm på natten och alla sover inom en kvart.


Halv sju ska han upp, och inget i världen kan få honom att somna om. Så då går vi upp, byter blöja, leker lite och lyssnar på musik. Efter en timma börjar han känna av att klockan är tidig, så då äter vi gröt i skenet av levande ljus, byter blöja igen, borstar "tänderna", tvättar oss i ansiktet (både mamma och son), och så går vi och lägger oss igen. Han sover då någon timma, medans jag ligger och vilar.

Nästa gång vi kliver upp äter vi en andra frukost, och sedan är dagen igång.
 
Sv: Min morgon med sonen!

Haha, nu ser jag VERKLIGEN fram mot att min lille kille ska titta ut om 2 månder :D När jag läste din berättelse för min sambo blev han blek om nosen :rofl: Han undrar nog vad han gett sig in på !
 
Sv: Min morgon med sonen!

Måste berätta vad min arbetskamrat gjorde när han var bebis.

Han sov med sina föräldrar, och vaknade på morgonen och ja, var lite bajsnödig. Föräldrarna sov vidare medans han låg där och gjorde sitt och när de var klart. Vad gör man då?

Man stoppar ner handen i blöjan, tar den varma goa smeten och smetar ut den på sin pappa :rofl:
 
Sv: Min morgon med sonen!

Måste berätta vad min arbetskamrat gjorde när han var bebis.

Han sov med sina föräldrar, och vaknade på morgonen och ja, var lite bajsnödig. Föräldrarna sov vidare medans han låg där och gjorde sitt och när de var klart. Vad gör man då?

Man stoppar ner handen i blöjan, tar den varma goa smeten och smetar ut den på sin pappa :rofl:

Haha :rofl: Den ska jag skrämma upp sambon med :D Han är lite kräsmagad nämligen.
 
Sv: Min morgon med sonen!

Den här mogonen vaknade jag kl 8 av att en av tjejerna hasade sig upp i sängen, lade en arm om min hals och gav mig en stor puss!:love:
Så det var ett härligt uppvaknande!

Vi har inte varit med om någon bajskladdning med våra små men jag vet att jag själv smetat in en stereo full med bajs hos mina föräldrars bekanta. Jag träffade faktiskt mannen i familjen på mitt jobb för några år sedan då han högljutt frågade om jag mindes när jag smetade in hela hans stereo i bajs....:o:p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 173
Senast: sweet_extraa
·
Däggdjur Trots att han är kelig, gullig, gosig och tillgiven så har han snart förtagit all glädje med att ha husdjur... Jag tar upp och gosar...
Svar
15
· Visningar
8 769
Senast: Soppan
·
Övr. Hund Usch!!! Jag har legat och hostat hela natten, så jag är helt slut och sov därför lite extra efter morgonrundan med valpen vid femtiden...
Svar
8
· Visningar
882
Senast: buschiq
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 782
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp