Vad säger han då? Går det inte att tvinga honom att prestera bättre svar än dem du återgivit hittills? Och har ni alltid haft så dålig kommunikation?Inget vidare om jag skall vara ärlig..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad säger han då? Går det inte att tvinga honom att prestera bättre svar än dem du återgivit hittills? Och har ni alltid haft så dålig kommunikation?Inget vidare om jag skall vara ärlig..
Inget vidare om jag skall vara ärlig..
Ja det tycker jag att det är. Det är lättare att göra det så att det är hon som har ett problem, att han inte gjort något. Självklart har DE ett problem, men hans sätt är att göra så hon tvivlar på om hon ens har rätt att känna/tänka som hon gör. Been there, got the t-shirt. Har man inte upplevt en liknande situation så är det lätt att sitta och säga en massa hur hen nog vill väl och nog talar sanning och att att den som faktiskt inte har någon skuld i det nog överreagerar...
Vad säger han då? Går det inte att tvinga honom att prestera bättre svar än dem du återgivit hittills? Och har ni alltid haft så dålig kommunikation?
Det är självklart att man kan kräva svar av en vuxen människa. Inget att dalta om.Fast "tvinga" är det en speciellt bra strategi
Det är självklart att man kan kräva svar av en vuxen människa. Inget att dalta om.
Vet ni jag tycker synd om @Bintang vars rop på hjälp blev att handla om några andras svartsjukesyn - sida upp och sida ner.
Hur går det för dig ts?
Inget vidare om jag skall vara ärlig..
Men vad betyder det i praktiken? Om TS nu då KRÄVER och han säger just inget ändå? Så får han gå och lägga sig utan kvällsmat?Det är självklart att man kan kräva svar av en vuxen människa. Inget att dalta om.
Men vad betyder det i praktiken? Om TS nu då KRÄVER och han säger just inget ändå? Så får han gå och lägga sig utan kvällsmat?
Du har all rätt att känna dig förbannad, sviken och ledsen.Nu får ni hjälpa mig att se detta ur en annan synvinkel än min. Har varit gift med min älskade man i 25 år. Vi reser mycket i jobbet båda två. Upptäckte att han inte loggat ut facebook på sin dator när jag skulle betala räkningar och upp kommer en chat med en ytlig bekant och detta i realtid! Han säger att det får bära eller brista..att han gillar henne. Han hoppas att de snart kan dela en flaska vin (är inte det en invit till sex på datingspråket). Han påstår naturligtvis att han inte menat ett dugg av detta utan bara skulle se vad som hände.. Han bedyrar att han inte menat ett skvatt av allt detta. Konversationen pågick i flera timmar. Hur fasen skall jag kunna sluta tänka på detta?
Nej, men ur bristande självkänsla, osäkerhet, brist på tillit gentemot sin partner och ett behov av att ha kontroll över sin partner, vem den umgås med.
Tror att han har lite annorlunda syn på "pratandet" än vad jag har tyvärr. När jag undrar så ältar jag. Han har "ju sagt hur det var"..
Vet inte vem han skulle kunna lura. Vilken normalbegåvad människa som helst kan ju förstå att flera timmars chatt + kvällen innan också har det visat sig inte bara var för att han tyckte det var kul att locka fram vad hon skulle säga.. Jösses vad patetiskt. Har också visat sig att jag ringde mitt i deras chattande dagen innan. Fick då till svar att han inte hade tid att prata med mig.
Han har nu skrivit till den andra kvinnan och bett om ursäkt och sagt att han ångrar sig. NU! Vem lurar han med det. Detta hade han aldrig gjort om inte jag kommit på honom med fingrarna i kakburken. Han tycker att det räcker med det och så skall allt vara som vanligt igen. Det kommer ta tid för mig detta. Vi har alltid kunnat kommunicera med varandra om allt mellan himmel och jord, men detta är ett känsligt ämne tydligen.
Men vad betyder det i praktiken? Om TS nu då KRÄVER och han säger just inget ändå? Så får han gå och lägga sig utan kvällsmat?
Jag tror vi/en del pratar om olika sorts svartsjuka i tråden.Eller ur situationen. Du får det låta som att hela orsaken till en känsla ligger hos den som känner den. Förtroende för partnern, t ex, det kommer ju sig av att man har goda skäl att tro att partnern inte kommer göra en illa. Börjar partnern sedan bete sig som en gris mot en påverkas förståss förtroendet, eller borde åtminstone göra det. Svartsjuka behöver inte heller leda till kontrollbehov - det kan förstås göra det, men det behöver inte bli så. Jag har varit svartsjuk ett antal gånger, men aldrig i livet att jag skulle få för mig att kontrollera den jag är svartsjuk på, det vore ju ett enormt övertramp integritetsmässigt. Jag har aldrig ens tänkt tanken. Kontrollbehov skulle jag snarare säga är möjlig verkan än orsak till svartsjuka.