- Svar: 24
- Visningar: 3 167
Mamma dog 27 april efter en kort tids sjukdom.
Njurcancer, hon fick beskedet strax innan jul förra året.
Sen gick allt så fort. För varje vecka blev hon sämre och sämre.
Fick in henne på det bästa hospice som fanns, men han hann bara vara där tre dagar innan hon dog.
Hon dog mitt i natten.
Jag och min äldsta syster var där när hon dog. Våra två yngre syskon kom senare. Vi fick alla ta farväl.
Sen har det varit så mycket praktisk, bouppteckning, möbler till auktionsverk, räkningar mm.
I måndags hade vi urnsättning. Jag blev mer berörd än vad jag trodde. Det var jättejobbigt.
Det positiva är att vi fyra syskon har kommit varandra så nära. Vi har alla hjälpts åt, både före och efter hennes död.
Dom är min familj nu, förutom min egna familj.
Inget absolut inget tjafs om arv eller så.
Vi har alla fått ärva ganska mycket, så egentligen är det konstigt att allt funkat så bra.
Jag saknar mamma. Hon dog alldeles för ung, bara 74 år. Så orättvist.
Njurcancer, hon fick beskedet strax innan jul förra året.
Sen gick allt så fort. För varje vecka blev hon sämre och sämre.
Fick in henne på det bästa hospice som fanns, men han hann bara vara där tre dagar innan hon dog.
Hon dog mitt i natten.
Jag och min äldsta syster var där när hon dog. Våra två yngre syskon kom senare. Vi fick alla ta farväl.
Sen har det varit så mycket praktisk, bouppteckning, möbler till auktionsverk, räkningar mm.
I måndags hade vi urnsättning. Jag blev mer berörd än vad jag trodde. Det var jättejobbigt.
Det positiva är att vi fyra syskon har kommit varandra så nära. Vi har alla hjälpts åt, både före och efter hennes död.
Dom är min familj nu, förutom min egna familj.
Inget absolut inget tjafs om arv eller så.
Vi har alla fått ärva ganska mycket, så egentligen är det konstigt att allt funkat så bra.
Jag saknar mamma. Hon dog alldeles för ung, bara 74 år. Så orättvist.