Min lille Tuffe Snuffe fyller elva år idag.

D

Dimmans_Elaine

:cry: Mitt söta marsvin Tuffe Snuffe "Snuff" fyller elva år idag. Och om två timmar åker vi till vet. och avlivar honom. Nu har han varit dålig i två dagar, och vi vet att han inte kommer att bli bättre.... :crazy:

:cry:

Vad tråkigt, men 11 år!!!!!!! Wow, inte illa för ett marsvin!! (Han får väl sällskapa med min förra marsvinsdam däruppe i marsvinshimlen)

Vad tråkigt :cry:stackars snuffe!
Fast jag tror 11 år är rekord eller närheten av det, han måste haft det jättebra!

Mmm.. Nu får Snuffe komma och hälsa på sin barndoms bästis Sonic. Vi köpte med tillsammans när de var små. men så dog Sonic nnär han bara var två år gammal. Så Snuffe fick en ny kompis, lille Wille. Mest synd är det om Wille, vi han aldrig till veterinären. Han dog precis efter att jag gått ifrån datorn. Så Wille satt där skräckslagen i sin bur. Han har aldrig varit ensam. Han kan ju inte bo själv heller, han är väl bara runt 4 år. Så nu får vi antingen köpa ett nytt marsvin eller ta hand om ett stackars omplacerings djur i samma ålder.

Men är det ingen som vet hur gammalt det äldsta marsvinet blev? Skulle vara lite roligt om han är det ända tama marsvinet som levt ett så långt liv på hela jorden.

:cry:

Usch så hemskt... :(
Men hur kan ni vara så säkra på att han inte skulle bli bättre?? 11 år är ju riktigt bra, han måste haft ett riktigt bra liv!

Tröstkram eller nåt.. inte för att sånt hjälper :crazy:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 074
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 272
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka