Min Lilla Älskling =(

Elma_vip

Trådstartare
Måste bara skriva några rader om Zita. Hon blev trampad på sin ena baktass igår av en häst, det blödde lite och trampdynan hade spruckigt, vi avvaktade över natten och la förband igårkväll när jag kom hem från stallet, imorses ringde jag jour vet. och Zita fick komma in, lämnade henne där för att komma till baka och hämta henne sen när de sytt.

Vet. ringde för 10 min sen och sa att såret var så djupt så de gick ända in till benet i tassen och att vi hade haft tur att det inte skadade hennes senor. Hon går nu på Penicillin och smärtstillande plus att vet. har satt i ett drän för att leda bort blodet från såret så att inte stygnena går upp. =(
Ska hämta hem henne 18:15 idag, stackars lilla Zita =(

Ville bara skriva av mig lite..

//Diana

Sv: Min Lilla Älskling =(

Här kommer bilder på henne, precis hemkommen. Ligger dock och piper så hon har troligtvis ganska ont trots att hon får smärtstillande. =(

DSCF2087.jpg

DSCF2086.jpg

DSCF2085.jpg

Hoppas inte stygnen går upp nu bara, för då kan det bli aktuellt med gips =(

Är det någon mer därute som haft en hund som vart sydd i trampdynan? Hur gick det för er i så fall? Vad hade hänt med eran hund?

//Diana

Usch stackare. ger henne tröstkram. Har dock inte vart ut för de på hund men på katt. Och så länge de är lugna och inte försöker komma åt att tugga så gick de bra. Hoppas hon mår bättre snart. Mvh hanna

Usch stackare. ger henne tröstkram. Har dock inte vart ut för de på hund men på katt. Och så länge de är lugna och inte försöker komma åt att tugga så gick de bra. Hoppas hon mår bättre snart. Mvh hanna

Okej, Tack så mkt.. Ne än så länge försöker hon inte det så, och hon kommer ju gå med tratten på hela tiden förutom när vi går ut med henne och när vi gosar, för då har vi ju koll på henne..

//Diana

Usch stackaren. Hoppas hon mår bättre snart.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 357
Senast: Maddix24
·
Hundhälsa Min hund skar sig på något igår vid stallet. Ett fint snitt rakt över stora trampdynan på vänster bakben. Snittet var så ytligt att det...
Svar
10
· Visningar
4 855
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 706
Senast: Pazuzu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka