Min kuse är seg att hoppa...

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare talåj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 866
T

talåj

... i grupp. När man hoppar själv eller tävlar så är han alltid jättepigg. Någon som har varit med om det?

Några tips?

:bump:

Jag har aldrig varit med om det själv, bara hört andra berätta om det. Om det inte finns möjlighet att byta till en grupp med färre deltagare kanske du kan hålla honom sysselsatt mellan övningarna. Istället för att skritta runt på lång tygel så kan du tex flytta honom sidvärtes, trava lite, göra lite halvhalter. Inte för att trötta ut honom utan mer för att hålla honom alert! Det kan ju vara så att han blir uttråkad när det inte händer så mycket, kan ju bli rättså mycket väntande när man tränar i grupp om tex någon annan häst strular.

/Timsetim :)

För mej är det tvärtom. Han är superpigg när man tränar i grupp och på framhoppningen. Sen när man kommer in på banan eller hoppar själv är han jätteseg och vill knappt hoppa eller gå framåt... :crazy:

Liknande trådar

Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 298
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 427
Senast: Mirtai
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev tysk seger i grand prix-hoppningen under Falsterbo Horse Show. Sandra Auffarth på hästen Quirici vann efter att ha bjudit på...
Svar
0
· Visningar
165
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna